Specialisté z analytické společnosti SuperData Research odhadují, že herní průmysl v roce 2019 meziročně vzrostl o 4 procenta a vygeneroval 120,1 miliardy amerických dolarů. Největšího podílu dosáhly smartphony, kterým je připisováno 64,4 miliardy dolarů. PC má 29,6 miliardy a konzole 15,4 miliardy. K výsledkům se počítá i 6,3 miliardy dolarů od XR (rozšířená a virtuální realita) a 6,5 miliardy z videobsahu od Twitche, YouTube, Mixeru nebo Facebooku.

Celkově se nejvíce daří free-to-play hrám. U nich je alarmující, že čtyři z každých pěti utracených dolarů se připisují právě F2P segmentu. Nemůžeme se tak divit vzniku dalších bezplatných her, zejména těm pro mobilní telefony. Ty tvoří 74 procent všech výnosů, částečně díky úspěchu titulů jako Honor of Kings a Candy Crush Saga.

Zajímavá je situace u prémiových AAA her. U nich tržby meziročně klesly o 5 procent na 18,9 miliardy dolarů. Za to může absence výraznějších her, rok 2018 táhly hry Red Dead Redemption 2, Marvel's Spider-Man a Monster Hunter: World. I kvůli tomu je nejvýdělečnějším titulem Fortnite, které opět vygenerovalo 1,8 miliardy dolarů. Jen pro představu, FIFA 19 z AAA má příjmy ve výši 786 milionů.

Superdata odhadují, že v letošním roce příjmy z digitálních her a interaktivních médií vzrostou na 124,8 miliardy dolarů. To by představovalo nárůst o 4 procenta. Postaral se o to mají nové konzole PlayStation a Xbox a hry jako Cyberpunk 2077 a The Last of Us Part II. AAA hry by se tak mohly dostat na 19,8 miliardy dolarů.

Oproti tomu nadále klesá prodej fyzických her. Velká Británie za rok 2019 hlásí pokles téměř o 20 %. Očekává se, že letošek by mohl být zlomovým bokem pro prodej digitálních verzí. Tak uvidíme, jak se budou v následujících měsících vydavatelé a distributoři snažit, aby nám prodali svou krabičku. Mohli by jít cestou CD Projektu RED, jenž do krabičky přibaluje různé tematické drobnosti.