Magazín · Novinky · ve středu 22. 11. 2023 15:00
Her se Simpsonovými mohla být fůra, ale nakonec nedopadlo ani pokračování známého Hit and Run
Na oldschool titul The Simpsons Hit and Run si bude dozajista pamatovat nejeden z vás. Na šílenou dobrodružnou akci, odehrávající se v milovaném světě Matta Groeninga, se vzpomíná dodnes a mnohé hráče vždy onen závan nostalgie zahřeje u srdíčka. O to víc možná bolí fakt, že mohlo vyjít pokračování, ba dokonce hned několik dalších titulů ze Springfieldu.
O někdejší úmysly vývojářského studia Radical Entertainment, které stálo za původní hrou, se v rozhovoru s redakcí MinnMax podělil producent John Melchior. Ten potvrdil, že měli tvůrci ve vývoji pokračování s názvem Simpsons Hit and Run 2, a ještě ke všemu byla na stole varianta, že do budoucna vyjde dalších hratelných Simpsonů minimálně pět. Bohužel, nebylo z toho nikdy nic.
A to i navzdory velmi ambiciózních plánům. Zatímco původní hra bavila statisíce nadšenců pouze auty a náklaďáky, pokračování mohlo zahrnout i letadla nebo malé a velké vzducholodě. Nikdo uvnitř Radical Entertainment zkrátka tehdy nepochyboval o tom, že by se ze Simpsonů mohla stát kompletní videoherní franšíza.
Zdroj: Vivendi Universal GamesPůsobivá představa fanouška: Remake The Simpsons: Hit and Run
Vývojáři ze studia Stormfront se měli dokonce dříve zabývat středověkou hrou z univerza Simpsonů, kterou si ještě ke všemu přál Matt Groening, prozradil také Melchior.
Onen neočekávaný konec lze dát za vinu vydavatelství Vivendi Universal Games. Nejenže odmítlo onu nabídku s pěti tituly na motivy Simpsonů, ale také musely být v důsledku jeho špatných rozhodnutí přerušeny práce na již rozdělaném Simpsons Hit & Run 2.
„Největším zločinem bylo, že Vivendi nezískala licenci na Simpsonovi, ačkoli měla nabídku. Simpsonovi přišli s nabídkou, pět her za X dolarů, byla to opravdu dobrá nabídka, a Vivendi řeklo ne. Navzdory úspěchu Hit & Run,“ vysvětlil Melchior. Co ale stálo vydavatelství v cestě k uzavření dohody, doteď není jasné.
„Společnost EA mohla přijít, získat licenci a zaplatit 80 milionů dolarů, aby mohla mluvit o svých vlastních hrách na všech úrovních,“ dodal.
Melchior viděl velký potenciál zejména v tom, že mezi vydáním původní hry a očekávaným debutem chystaného pokračování by neuplynula bůhvíjak dlouhá doba, takže by zájem fanoušků zřejmě neupadl.