Magazín · Novinky · v sobotu 12. 10. 2019 18:30
Harry Potter pomohl malé hře s draky k velkému úspěchu na Kickstarteru
2. září byla na Kickstarteru spuštěna kampaň malé hry Day of Dragons od nezávislého studia Beawesome Games. To žádalo hráče o 12 tisíc dolarů, aby mohlo svůj projekt s drakem vydat. Během prvních dvou dnů se jim podařilo vybrat 1300 dolarů, což není špatné, ale postupně zájem opadal a vypadalo to bledě. Autor projektu se pomalu smiřoval s neúspěchem a sypal si popel na hlavu za požadovanou částku 12 000 dolarů. Mohla být příliš vysoká.
Přišlo 7. září a vše se otočilo. Studio Niantic (autoři Pokémon GO) spustilo in-game event Day of the Dragons ve svém titulu Harry Potter: Wizards Unite a oznámilo ho na sociálních sítích. Hráči začali na Googlu hledat více informací spojené s Day of the Dragons, ale vyhledávač je místo toho zavedl na stránku Day of Dragons na Kickstarteru. Během pár hodin se vybralo dalších 13 tisíc dolarů. Dnes má malá, nenápadná hra s drakem na kontě více než 533 tisíc dolarů. To je 41 násobek původního cíle.
Tomu se říká štěstí. Uvědomuje si to i hlavní vývojář Jonathan Slabaugh, který děkuje všem za úžasnou podporu. Event Harry Potter: Wizards Unite ve svém příspěvku nezmínil. Místo toho se těší, že bude moci do své hry přidat tři nové draky.
„Je to moje první hra. Nikdy jsem si nemyslel, že se bude líbit tolika lidem. Nezačal jsem dělat tuhle hru, abych vydělal peníze. Začal jsem proto, protože to je něco, co jsme vždy chtěl udělat. Poté, co můj otec zemřel na rakovinu během Vánoc 2016, jsem se rozhodl splnit si svůj dětský sen a vytvořit videohru. Přátelé a rodina si mysleli, že ztrácím čas. Pracoval jsem každý den 10 až 16 hodin, abych se naučil pracovat s eneginem a programovat. Byl jsem ale odhodlán dostat svůj sen do hratelného stavu a v listopadu vydat v předběžném přístupu na Steamu, aby sami hráči rozhodli, zda to byla ztráta času nebo ne,“ komentoval své rozhodnutí Jonathan Slabaugh. Jak vidno, ztráta času to nebyla.
Day of Dragons se v předběžném přístupu na Steamu objeví 21. listopadu letošního roku. Jde o hru, ve které se stanete drakem. Budete létat a plivat oheň za doprovodu dalších hráčů, případně se můžete s drakem bavit v singleplayeru. Jonathan svůj sen popisuje jako survival, v němž prožijete život draka od mláděte, které se učí létat, až po dospělého jedince. Abyste přežili, budete muset jíst a pít. Postupem hrou si odemknete další draky, které místo ohně mohou plivat kyselinu nebo střílet plazmu. Čekat na vás má rozsáhlý otevřený svět s odlišným prostředím, včetně zimy.