Po dlouhém čekání se konečně připomíná sledovaný Half-Life 2 RTX. Fanouškovský projekt využívá nástroje RTX Remix a dnes nám v novém traileru (úplně nahoře) autoři ukazují, čeho jsou schopnosti dosáhnout při využití technologie DLSS 3.5 a plného ray tracingu.

V čele tohoto projektu najdeme modderskou komunitou založené studio Orbifold, které si dalo za cíl prostřednictvím nejnovější verze RTX Remixu remasterovat tuhle klasiku všech klasik od Valve. Kromě výše zmíněných věcí hodlají využít také Reflex a RTX IO. Vše dohromady má hráčům s grafickými kartami GeForce RTX přinést fantastický zážitek.

Projekt byl oznámen v srpnu loňského roku. Od té doby se tým rozrostl na 65 modderů. Společně pracují na vytváření vylepšených assetů a zlepšují oblíbené úrovně hry. V novém traileru vidíme Ravenholm. Ten má průměrně 8x více pixelů. Monstrózní stvoření, jako jsou zombie, mají v Half-Life 2 RTX téměř 30× vyšší geometrické detaily, a to ze 4 200 trojúhelníků na ohromujících 75 590 trojúhelníků. Podobně otec Grigorij se nyní skládá z 68 341 polygonů.

Aktualizovány byly také zbraně. Gravitační pistole obsahuje 7x více textur a 70x více polygonových detailů. Materiály zbraní, sklo, kovy a plasty, nyní reagují na okolní svět a při pohybu zachycují světlo, stíny a barvy.

Došlo k aktualizaci animací nabíjení. Pokaždé, když vystřelíte ze zbraně, záblesky z ústí hlavně osvětlí i ty nejtemnější místnosti. V Orbifoldu dokonce použili editor Hammer od Valve k přestavbě částic a výbuchů v Half-Life 2 na moderní standardy, což v kombinaci s plným ray tracingem znamená, že oheň září a bobtná a výbuchy způsobují šíření kouře světlem a prolínají mraky s barevnými paprsky.