Magazín · Novinky · v pátek 24. 1. 2025 11:50
Gray Zone Warfare vyšlo v době, kdy bylo brněnské studio téměř na mizině
Nezávislé brněnské studio Madfinger Games využilo začátek roku k tomu, aby se ohlédlo za posledními dvanácti měsíci. Ty byly velice důležité, protože došlo k vydání Gray Zone Warfare v předběžném přístupu.
Nová extrakční střílečka od autorů, kteří předtím dělali hry na mobily, je úspěšná. Kdyby nebyla, firma Madfinger Games by už možná neexistovala. Gray Zone Warfare totiž vyšlo za podmínek, kdy jim téměř nezbývaly prostředky pro další existenci.
Marek Rabas, generální ředitel Madfinger Games, však o úspěchu své hry nepochyboval a jeho přesvědčení se potvrdilo. Dohromady se prodalo více než milion kopií a ve stejný čas spolu hrálo více než 70 tisíc hráčů.
„Gray Zone Warfare coby nejvýdělečnější českou hru loňského roku v rámci Steamu ohodnotilo ve svých recenzích 49 347 hráčů. Od vydání poslední velké aktualizace se skóre hodnocení hry na Steamu vyšlphalo ze 68 % na 76 % a počet kladných hodnocení stále roste,“ uvádí tisková zpráva.
„Intenzivní vývoj zaměřený na neustálé zlepšování hry má za prvních 6 měsíců na svém kontě 2163 bugfixů. Byly vydány 4 patche a 14 hotfixů. Největších vylepšení bylo dosaženo v oblasti AI, výkonu a stability hry,“ dodává.
Pro letošní rok má studio Madfinger Games velké plány. Hráči Gray Zone Warfare se tak mohou těšit na PvP události, lore, počasí a další nové funkce a vylepšení. Podrobnosti se dozvíme v dalších týdnech.
Kromě čísel níže se můžete úplně nahoře podívat na video, které rekapituluje rok 2024 z pohledu tohoto studia.