Je normální, že spousta her nabízí možnost několika obtížností. Některé to dělají klasickým stylem Lehká/Normální/Těžká, někdy je vše stmeleno už od základu a musejí vypomoct módy, někdy se vám po dokončení jedné ze třech základních zpřístupní další ještě těžší obtížnost, jež může spočívat například v odolnějších nepřátelích. 

God of War, který byl nedávno prohlášen za hotový, má pro hráče připravené čtyři obtížnosti. První tři jsou klasického typu, avšak ta čtvrtá, ta je speciální. Jedná se o Give Me God of War, je přístupná hned ze začátku a má v menu svůj slot. Nespočívá pouze v tom, že nepřátelé nabíhají ve větších vlnách či vydrží více úderů. Mnoho her vám umožňuje si obtížnost v průběhu hraní svévolně přenastavovat, ovšem zde to nepůjde

„Vyhráli jsme si s ní, není to jenom obyčejné zvýšení obtížnosti. Nepřátelé jsou jiní, útočí jinak,“ popsal Cory Barlog pro server Rolling Stone.

Santa Monica Studios si s novým God of War vyhrála ve více směrech. Změnilo se zasazení hry, kamera, osobitější přístup k příběhu. Jak všechno vyjde se dozvíme za přibližně měsíc, kdy God of War vtrhne do obchodů.