"BOY! Chlapče! Víš, že bychom se teoreticky mohli setkat ještě pětkrát?" pravil Kratos a rozsekal na cimprcampr dalšího draugira. Ano, je tomu tak. V rozsáhlém rozhovoru šéfa vývoje God of War Coryho Barloga a serveru Kotaku tak bylo řečeno.

Kdo již God of War dohrál, jistě ví, že existuje místo pro pokračování. Konkrétně můžeme mluvit o jedné postavě, jenž v God of War sehrála důležitou roli, byť se ve hře přímo neukázala. I to byl podle Barloga záměr. Ne všechno se má předvést najednou a má se nechat prostor pro pokračování, v němž by charaktery ukázaly své síly až při druhém, třetím setkání. 

Kotaku se Barloga zeptalo, kolik potenciálních her v hlavě má, načež Barlog odpověděl, že pět. Celých pět dalších God of War her. Jelikož vývoj nového God of War trval cirka pět let, nadcházejících dílů bychom se mohli dočkat v dalších 25 letech... Ne, to zase ne. 

Doba vývoje je zdůvodněna tím, že se muselo začínat od základů. Například u God of War 2 se u enginu hry upravovala jen malá část z původní hry. U ukázky z akce E3 2016, kde se God of War objevil poprvé, byla spousta věcí hotova teprve z půlky, včetně světla či atmosféry. Byly hotovy i základy mechanik, nicméně na všem se ještě pracovalo. Barlogův tým věděl, co chce, jen ještě museli přijít na to, jak to zpracovat.

God of War také trpí menším neduhem v podobě malé velikosti textu. Vinu na sebe vzal sám Barlog. Zajímavé je, že v průběhu testování na to nikdo neupozornil. Vývojáři byli podle všeho tolik zabraní do práce, že se na tento detail opomnělo. "Na titulky se nedívám, přestože je mám zapnuté. Vím, co postavy říkají, tudíž jsem tomu nevěnoval pozornost," přiznal Barlog. 

Čeho se ale dočkáme, jestli bude každý díl samostatný či třeba půjde rovnou o pentalogii, ukáže čas.