Minulý týden vypustil Microsoft do světa novou funkci pro Xbox Series X/S. Ta nese název FPS Boost a umožní vám hrát starší tituly s větším počtem snímků za sekundu. Microsoft tak posouvá svou funkci zpětné kompatibility zase o krok dále.

Ovšem všechno má svůj čas, a tak si v tuhle chvíli užijete se zvýšeným počtem snímků pouze pět titulů. Navíc pokud jste doufali, že postupem času budou takto vylepšeny všechny staré hry, tak jste bohužel na omylu.

Poslední díl podcastu Majora Nelsona totiž navštívil Jason Ronald, který se zmínil o tom, že FPS Boost nebude dostupný u všech titulů. Příčinou je především to, že některé hry jsou přizpůsobeny tak, aby správně fungovaly jen při svém původním počtu snímků za sekundu.

„Bohužel tato technika nefunguje u všech titulů,“ řekl Jason Ronald během podcastu. „V některých případech způsob, jakým byla hra původně napsána... když jsme provedli nějaké testování některých z těchto titulů, viděli jsme, jak animace či fyzika běží dvakrát tak rychle.“

Ronald se také dále zmiňuje, že je velmi důležité respektovat původní úmysly vývojářů. To znamená, že některé vaše oblíbené hry se nemusí dočkat vylepšení za pomoci FPS Boost, protože kdyby došlo k zvýšení počtu snímků za sekundu, hra by už nevypadala a nehrála se tak, jak bylo původně zamýšleno. Kvůli tomu také v Microsoftu spolupracují s vývojáři a vydavateli titulů, které by se v budoucnu mohly dočkat vylepšení.

V tuhle chvíli si se zvýšeným počtem snímků užijete Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 a Watch Dogs 2. V blízké době se ale tato parta rozroste, jelikož Microsoft by měl dříve či později oznámit další tituly, které FPS Boost posílí.

Navíc se v průběhu jara také můžete těšit na aktualizaci pro Xbox Series X/S, která přijde s novými ikonkami v menu a nastavením systému, které vám umožní lépe spravovat vaše FPS nastavení.