Navrhování stále složitějších továren se ve hře Factorio od českého studia Wube Software stalo hitem. Úspěchu si všimla i společnost Paradox Interactive, která se rozhodla podpořit vývojáře ze studia Channel 3. Ti pracují na Foundry, kde budou hráči stavět továrny z pohledu první osoby v procedurálně generovaných světech založených na voxelu. Vizuálně jde o směsici Satisfactory a Minecraftu.

Vydavatel úspěšných strategií, jako Cities: Skylines, Crusader Kings 3, Hearts of Iron IV, Age of Wonders nebo Prison Architect, vnadí na nekonečné simulovaný voxelový svět. Ten se rozprostírá od džungle přes hory až po důlní šachty. Tady bude těžit suroviny, vyrábět stroje a zkoumat nové možnosti automatizace s cílem dosáhnout pokroku. Budete čelit logickým výzvám plánováním a budováním pásových dopravníků a sítě potrubí. Jako v jiných simulacích továrny, tak i tady bude nutné nejprve spoustu věcí udělat ručně. Až potom budete mít dostatek materiálu k postupnému budování automatizované sci-fi továrny. Jen pozor na dodávku energie, s rozšiřováním továrny roste rovněž spotřeba.

Foundry budete moci hrát sami, stejně tak s přáteli v kooperaci. Fungovat bude online i offline prostřednictvím LANu. V současné době nemají autoři stanovený žádný limit pro multiplayer. Druhým dechem uvádějí, že nejlépe se hraje ve dvou až čtyřech hráčích. Titul míří na PC, na Steamu by se měl v early access objevit zanedlouho. Tvůrci se teď nechtějí zavázat k nějakému datu vydání plné verze. Místo toho v rámci Steam Next Festu slibují demoverzi. Událost proběhne od 9. do 16. 10.

V minimálních systémových požadavcích se uvádí Windows 10 (64bit), čtyřjádrový procesor 2,3 GHz+, 8 GB RAM, grafická karta s 2 GB VRAM (GeForce GTX 750 Ti nebo ekvivalentní), DirectX verze 11 a 4 GB volného místa na disku. Doporučené požadavky jsou neznámé.