Šéf Epic Games Tim Sweeney se v nedávném rozhovoru s Lexem Friedmanem podělil o vůbec první detaily týkající se Unreal Enginu 6. Co mají v plánu přinést u nové generace enginu, který si vybírá stále více vývojářů?

Podle Sweeneyho bychom se prvních veřejně dostupných verzí měli dočkat během dvou až tří let. Zásadní novinkou má být sjednocení dvou současných větví enginu – klasického Unreal Enginu 5 a jeho verze přizpůsobené pro Fortnite Creative. Aktuálně jsou totiž některé funkce UE5 dostupné vývojářům her, ale nikoliv těm, kdo tvoří obsah přímo ve Fortnite, a to hlavně kvůli náročné distribuci napříč sedmi platformami, na kterých hra běží.

Epic tak místo dalšího skoku v grafickém výkonu sází na lepší použitelnost, větší škálovatelnost a snadnější vývoj napříč různými zařízeními. Unreal Engine 6 má být především flexibilnější a sjednocenější nástroj, který nabídne jednodušší programování i plynulejší přechod mezi vývojem her a tvorbou komunitního obsahu.

O samostatné technologii Sweeney nic neprozradil. Je tedy pravděpodobné, že nás nečekají tak dramatické skoky jako v případě přechodu z UE4 na UE5, který přinesl například Nanite nebo Lumen. Místo toho to vypadá na evoluci „pod kapotou“, která má vývojářům usnadnit práci. A to je dobře, Unreal Engine 5 se totiž ukázal jako mocný nástroj, s kterým ale mají tvůrci her problémy, zejména s optimalizací. Tak snad i na tomhle tým v Epicu zapracuje.

Na Unreal Enginu 5 běží celá řada her. Za svůj engine si ho vybrali i tvůrci Zaklínače 4 a nového Cyberpunku z CD Projektu RED. Běží na něm i hry Mafia: The Old Country, Marvel 1943: Rise of Hydra, Killing Floor 3, Borderlands 4, Avowed, Gears of War: E-Day, S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl nebo Silent Hill 2 Remake.