Světem World of Warcraft Classic se poslední dobou šíří nový fenomén v podobě Hardcore módu. Jedná se o fanouškovskou úpravu skrze add-on, který sleduje váš postup hrou. Největší změnou oproti klasickému stylu hraní je permanentní smrt. Jakmile vaše postava umře, je konec... šmitec.

Ztrácíte celého hrdinu a musíte začít od nuly. Kromě smazání postavy má režim i pár úprav jako třeba: Možnost dokončit dungeon pouze jednou, před dosáhnutím úrovně 60. Nemožnost využívat aukce nebo možnost obchodování s ostatními hráči (výjimkou je váš levelující partner).

Mód si rychle získal velkou popularitu a nyní jej můžete najít na mnoha serverech. To však může být pro některé nové hráče matoucí. Možná to je nakonec důvod, proč se ho Blizzard rozhodl dostat do samotné hry oficiální cestou.

Po příspěvku na Twitteru se vývojář Josh Greenfield objevil v živém vysílání pro komunitu fanoušků Hardcore módu. Neznáme moc informací a počkat si musíme na to, jakou podobu bude oficiální verze Hardcore režimu mít. Nicméně Greenfield potvrdil, že Blizzard plánuje zavést nějaké své změny. Jedna z takových má být možnost se po smrti po světě procházet v podobě duše. Oživení samozřejmě nepřipadá v úvahu.

Druhou novinkou by měl být systém duelů, kde se budou hráči moci vyzvat na souboj na život a na smrt. Více informací týkajících se změn opravdu nemáme. Nezbývá nám tak, než čekat s čím nás Blizzard překvapí.

Víme však, že servery by měly být zcela odděleny od klasických sezónních. Blizzard si podle svých slov všiml velkého zájmu komunity o Hardcore režim a s jakým zápalem jej hráči prožívají.

Otevřený test pro veřejnost má přijít brzy a plné vydání je plánované na letošní léto.

Co nás čeká v příští sezónně je taky zahaleno tajemstvím. V té poslední s názvem Season of Mastery jsme si mohli užít rychlejší postup na nové úrovně a náročnější raidy. A v příští velké aktualizaci by měla přijít řada na obří dungeon, kde se střetneme se zatím největším drakem v historii World of Warcraftu, Galakrondem.