Game Developers Session Prague, jedna z největších akcí pro milovníky her a herních technologií, přiláká do Prahy zvučná jména z oboru. Akci by si neměli nechat ujít fanoušci Tetrisu z celé střední Evropy, protože vůbec poprvé do tohoto regionu přicestuje Alexej Pažitnov, tvůrce legendární počítačové hry Tetris. Nadcházející event však láká i na další zajímavý program pro odborníky či laiky. 

„Alexej Pažitnov vytvořil Tetris v 80. letech při práci pro Sovětskou Akademii věd. Je to jedna z nejúspěšnějších her všech dob a právě Pažitnov bude na nadcházejícím Game Developers Session Prague jedním z hlavních řečníků. Ambicí naší akce je propojení odbornosti, osvěty i zábavy. Ať už je to sdílení zkušeností legendárních tvůrců her, představení nejnovější trendů herního vývoje nebo možnosti pro laiky něčemu se naučit a dozvědět, třeba i nastartovat kariéru. Oslovujeme profesionály, kteří podobné konference navštěvují, a propojujeme je s mladou generací tvůrců, která je ještě na školách,” říká k akci její programový ředitel Pavel Barák.

Alexej Pažitnov žije od roku 1991 v USA. Podílel se i na vývoji her jako Pandora's Box či Hexic a spolupracoval s firmami jako Microsoft a WildSnake Software. O jeho práci na Tetrisu vznikl letos dokonce celovečerní film na streamovací platformě Apple TV.

Po jeho boku vystoupí na akci v Kongresovém centru ještě dalších 80 speakerů. Mezi nimi třeba Rhianna Pratchett, anglická herní spisovatelka a novinářka, která ve své kariéře pracovala na titulech jako Heavenly Sword, Overlord či Mirror's Edge, ale klíčovým milníkem v její tvorbě bylo působení ve studiu Crystal Dynamics, kde stála za příběhem rebootu slavné herní série Tomb Raider z roku 2013 a jeho pokračování Rise of the Tomb Raider.

Do Prahy dorazí také novozélandský světoznámý tvůrce Dean Hall, kterého čeští hráči mohou znát jako autora hry DayZ, a ta letos v prosinci oslaví desetileté výročí existence. Těšit se návštěvníci mohou na amerického tvůrce a producenta Briana Farga, zakladatele legendárního studia Interplay Entertainment, které stojí za několika desítkami vydaných herních titulů. Nejznámějšími jsou třeba herní série The Bard's Tale, Wasteland a Fallout.

Z lokálních tvůrců pak na konferenci vystoupí přední osobnosti českého herního průmyslu v čele s Jakubem Dvorským z Amanita Design, značky spojené s tituly jako Samorost nebo Machinarium. Dorazí také Martin Klíma, zakladatel a výkonný producent studia Warhorse s titulem Kingdom Come: Deliverance, či Dan Vávra, český videoherní designér, scenárista a režisér a spoluzakladatel a kreativní ředitel Warhorse Studios. 

Setkání s hosty a zajímavými firmami nebo školami doplní třeba i výstava Nekonečné vesmíry – České hry a jejich globální úspěch z dílny Českých center. Ta představuje Česko jako respektovaného hráče na mezinárodním poli digitálních her a snaží se přiblížit zahraničnímu publiku současnou českou hru v komplexní podobě. Účastníci konference budou mít v rámci programu přístup i na workshopy a mnoho dalších doprovodných aktivit.

Vstupenky na GDS Prague jsou k dispozici v síti Ticketmaster.