Pořadatelé každoroční vývojářské konference GDC (Game Developers Conference) zveřejnili svůj roční průzkum a zjistili, že 34 % vývojářů dělá hry jak pro současné, tak i budoucí konzole.

Dle tohoto průzkumu je tedy 34 % vývojářů pro obě generace, 22 % uvedlo, že se zaměřují výhradně na současné platformy. Průzkum dále ukázal, že 39 % si nebylo jistých, zda bude další titul vydán výhradně na Xbox Series X či PlayStation 5.

Průzkum dále říká, že 11 % současných projektů se vyvíjí pro PS5 a 9 % se zaměřuje na Xbox Series X. 23 % vývojářů pak očekává, že jejich příští hra odstartuje na PS5 a 17 % očekává, že jejich hra dorazí na Xbox Series X. Pouze 5 % se pak zaměřuje výhradně na novou generaci.

Průzkum se však nezaměřuje pouze na konzole. Lze například zjistit, že 52 % vývojářů plánuje svůj příští projekt vyvíjet pro PC, 23 % PS5 a 17 % Xbox Series X. Průzkum zmiňuje i současné generace konzolí a 20 % vývojářů plánuje svůj příští projekt na PS4 a taktéž 20 % chce svou další hru vydat na Xbox One. Nintendo Switch si nejspíš udrží 19 % a například na Google Stadii po neúspěšném startu plánuje vyvíjet příští projekt pouhých 8 % vývojářů.

Co se týče například monetizace u vyvíjených projektů, tak 43 % se zaměřuje na stažení zdarma, 45 % pak na klasické zakoupení a 14 % na reklamy ve hře. 18 % potvrzuje přítomnost placených DLC a 17 % zase bezplatné aktualizace. 22 % uvádí placenou měnu a itemy ve hře.

Průzkum je to vskutku rozsáhlý a dále se zaměřuje třeba na mobilní trh, virtuální realitu a mnoho dalšího. Pokud vás zajímá, jak vývojáři odpovídají, doporučujeme se podívat alespoň na přehledné tabulky (jako příklad se můžete na jednu tabulku podívat níže) na tomto odkazu zde.