Oznámení nového Divinity na The Game Awards vyvolalo silné reakce a hned i spoustu otázek. Belgické studio Larian teď přidalo důležité detaily. Ty potvrzují, že Divinity zůstane tahovým RPG.

Šéf studia Swen Vincke v rozhovoru pro IGN otevřeně říká, že Divinity má být větší a ambicióznější než velice úspěšné Baldur’s Gate 3, přesto Larian nechce opakovat šestiletý vývojový maraton. Cílem jsou tři až čtyři roky, což považuje za zdravější tempo. Hra je ve vývoji už více než dva roky a aktuálně se nachází v plné produkci.

Jedním z důvodů rychlejšího postupu je i fakt, že tentokrát Larian není svázán pravidly Dungeons & Dragons. Místo převádění stolních mechanik do digitální podoby si může navrhnout systém přímo na míru videohře, což má celý proces výrazně zjednodušit.

Stejně jako u předchozích projektů studio s největší pravděpodobností počítá s early access verzí, i když zatím nechce slíbit přesné datum. Jedno je ale jisté: rok 2026 je prakticky vyloučený a veřejně hratelná verze dřív než v roce 2027 by byla spíš překvapením. Zkušenosti s Baldur’s Gate 3 ukázaly, že dlouhodobý předběžný přístup má své výhody i nevýhody, a Larian si tentokrát chce lépe pohlídat tempo i rozsah zpětné vazby.

Divinity vzniká na novém enginu, což sice přineslo určité porodní bolesti, ale zároveň má pomoct zefektivnit vývoj i technologický základ do budoucna. Potvrzena je také kooperace, jež patří k tradičním pilířům tvorby studia.

Velký důraz zůstává na vyprávění příběhu. Larian chce, aby si hráči mezi sebou dokázali vyprávět úplně odlišné zážitky z jedné hry. I proto studio výrazně rozšířilo tým scenáristů, aby mohlo vytvářet dějové linky paralelně, ne postupně. Nemluvě o rozsáhlejším systému voleb, které více ovlivní děj.

Zajímavostí je, že Larian původně pracoval na jiném projektu ve spolupráci s Wizards of the Coast, ale nakonec se rozhodl vrátit k Divinity. Důvod byl prostý – tým cítil, že právě tady má větší tvůrčí svobodu a chuť posunout hranice žánru.

„Myslím, že tohle bude naše osvobození. Jde o tahové RPG, které nabídne všechno, co jste od nás znali doposud, ale posunuté na úplně novou úroveň,“ přidal Vincke pro agenturu Bloomberg.

Vincke se vyjádřil také k umělé inteligenci. AI využívají pro interní prezentace, koncepty nebo dočasné texty. Ve výsledné hře bude ale vše lidským dílem. „Vše v Divinity tvoří lidští herci a vše píšeme my sami,“ dodal.