Na Electronic Arts se svalila neskutečně velká vlna kritiky poté, co zveřejnilo svůj postoj k mikrotransakcím v Star Wars: Battlefront 2. Zde jste si na hrdiny mohli vydělávat samozřejmě klasicky "otrockou poctivou hrou", která je ale velice zdlouhavá. Vyloženě se tak naskýtala možnost zaplatit si krystaly ve hře za reálné peníze a získat je tak dříve. Klasický případ pay2win herního modelu. Logicky se tak svalila vlna i na hodnocení hry, jež není úplně nejlepší, hlavně ze strany fanoušků. 

EA si možná sáhlo na svědomí a aspoň prozatím jsou mikrotransakce deaktivované. Jestli se znovu spustí nebo něco jim podobné, je otázka do debaty. Tak či tak je to vítězství.

I přes tento krok je ale situace stále citlivé téma, minimálně pro vývojáře ze studia DICE. Ti jsou zklamáni, že se tato kauza podepsala na hodnocení Battlefront 2. Na Redditu AMA se objevil dotaz, zda-li si vývojáři myslí, že momentální hodnocení hry je adekvátní. Jestli by nebylo vyšší, kdyby neexistoval problém mikrotransakcí. 

"Mám pocit, že hodnocení je ovlivněné naším progresovým systémem. Byli bychom radi, kdyby tomu tak nebylo. Mám za to, že hratelnost, grafika, zvuk a podobně by si zasloužily větší váhu, ale jsem vývojář, tudíž nemohu být nezaujatý. Kritici se vyjádřili a my to zcela respektujeme," odpovědělo DICE.

DICE také napsalo, že jim jde o to, aby si hráči co nejvíc užili hru a hráli ji co nejdéle. Hodnocení je až na druhém místě. Slíbilo, že se budou snažit co nejvíce hru vylepšovat, podle situace měnit k lepšímu atd. Odezva hráčů je pro DICE hodně důležitá.