Magazín · Novinky · ve středu 12. 2. 2020 09:38
Designér Falloutu 2 se připojuje k práci na australském post-apo CRPG
Colin McComb není ve videoherním světě žádným nováčkem. Herní fanoušci si určitě vzpomenou na Fallout 2, u jehož zrodu stál jako designér studia Black Isle. Se stejným týmem pak pracoval i na hře Planescape: Torment. Nadále jeho kroky vedly do studia inXile Entertainment, kde dělal na scénáři pro hry Wasteland 2 a Wasteland 3. Nakonec se dostal i do manažerské pozice, jako kreativní manažer vedl tým při tvorbě CRPG Torment: Tides of Numenera. Nyní jeho kroky opět směřují do nového studia a své zkušenosti teď bude uplatňovat ve studiu Drop Bear Bytes, na jejich post-apokalyptickém klasickém RPG Broken Roads.
Hned na první pohled je zřejmé, že Broken Roads je přesně to, na co je McComb odborníkem. Rozsáhlé RPG se zaměřením na exploraci a velkým stromem odpovědí v dialozích se bude odehrávat v prostředí inspirované Austrálií, včetně typické ikonografie a jazyka. Nejzajímavějším prvkem je pravděpodobně morální systém, který se dělí podle čtyř unikátních filozofických směrů: utilitarismus, existencionalismus, nihilismus a machiavellismus. Někteří šťastlivci již měli možnost si vyzkoušet demo z této hry na PAX Aus 2019 a dojmy byly veskrze velice pozitivní.
Zakladatel a zároveň ředitel studia Drop Bear Bytes Craig Ritchie řekl, že se společnost už nějakou dobu poohlížela po zkušeném designerovi, který by posílil tento nově vzniklý tým.
“Jednoduše jsem kontaktoval Colina přes Twitter a ihned jsme se začali bavit. Přišlo mi to jako výstřel do tmy, ale poslal jsem mu odkaz na náš trailer, a tak začala diskuze o hře a o jeho možném připojení se do našeho týmu.”
Colin McComb se zase vyjádřil k unikátnímu morálnímu systému, který bude Broken Roads obsahovat. “ Je vždy velice těžké zachytit hloubku lidských myšlenek, ale to, co mi ukázal předčasný design, Broken Roads bude mít reaktivní morální systém, který donutí hráče se zamyslet a zároveň mu dovolí zmapovat mentální cestu, která mu dá možnost svobodného průzkumu myšlenek aniž by jej hra omezovala či trestala za nesprávné rozhodnutí. Moc se těším na dlouhé rozhovory o přirozenosti reality, vnímání a běžnému dobru. Nemůžu se také dočkat, až všechny tyto myšlenky společně vložíme do naší hry."
Oba se také rozpovídali o budoucnosti izometrických CRPG, které vydláždily cestičku projektům jako je Broken Roads. “ Když vidím, jaký úspěch měly hry v podobě klasických RPG v posledních letech a jaké hry budou vycházet, cítím, jako by se vracela zlatá doba CRPG. Nedokážu si vzpomenout, kdy naposledy jsme tu měli tolik skvělých her najednou. Jsem z toho nadšený, “ říká Colin. “Pillars of Eternity a Shadowrun Returns to všechno znova odstartovali jak pro vývojáře, tak pro fanoušky CRPG,” přidává Ritchie ” Jen se podívejte, jak se daří třeba takovému studiu InXile, Larian nebo Owlcat Games...Je to zajímavý kruh událostí, když tituly jako Fallout 2 a samozřejmě také Planescape: Torment mají velký vliv na to, jak Broken Roads bude vypadat a my získáme jednoho z jejich tvůrců do svého týmu.”
Broken Roads je v současnosti naplánovaný na rok 2021 pro PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Drop Bear Bytes nedávno také přijali do týmu designéra Alexandera Swordse, který doposud pracoval pro francouzský Ubisoft.