Zdroj: Rockstar Games
Magazín · Novinky · v pondělí 3. 11. 2025 11:31
Dan Houser otevřeně promluvil o zrušeném projektu Agent od Rockstaru
Už opravdu dlouhou dobu se herní komunita ptá na otázku, proč nikdy nevyšel Agent, tajemný špionážní thriller od Rockstar Games, která měl spojit Jamese Bonda s přístupem GTA. V rozhovoru s Lexem Fridmanem bývalý spoluzakladatel studia Dan Houser přiznal, že projekt nakonec skončil proto, že prostě nefungoval.
Agent měl být původně exkluzivní hrou pro PlayStation 3, zasazenou do období studené války. Rockstar ji oficiálně představil v roce 2009, ale pak následovalo ticho. Houser teď odhalil, že vývoj prošel nejméně pěti fázemi, střídaly se týmy i zasazení – od retro špionáže 70. let až po modernější verze. Ani jedna z nich se ale podle něj nikdy nespojila v celek.
Houser otevřeně přiznal, že problém byl v samotném konceptu. Špionážní thriller totiž stojí na napětí, tempu a uzavřené struktuře příběhu, zatímco hry od Rockstaru sází na otevřenost, chaos a volnost pohybu. A tyto dva přístupy se ukázaly jako téměř neslučitelné.
„Nevím, jestli je vůbec možné udělat opravdu dobré open-world špionážní RPG,“ zamyslel se Houser s tím, že se tým několikrát pokoušel projekt restartovat a hledat jiný úhel pohledu, ale žádná verze nakonec nedávala smysl. „Nikdy jsme se nedostali do bodu, kdy by to všechno do sebe zapadlo,“ přiznal.
Dnes je už jasné, že Agenta se definitivně nedočkáme. Příznivci špionážních akcií si ale mohli užívat jiné hry a teď se mohou těšit na 007: First Light od autorů série Hitman. Ty dokázali spojit dohromady otevřený svět a kradmý pohyb.