Brněnské studio Madfinger Games si připisuje úspěch se svou první velkou hrou pro počítače. Gray Zone Warfare sice trápí porodní bolesti v předběžném přístupu, ale to hráčům zas tolik nevadí a zařídili, že jde v současné době o nejprodávanější hru Steamu.

Autoři mobilních titulů Shadowgun a Dead Trigger se pochlubili prodeji. Za první dva dny se podařilo vtáhnout do hry nad 400 tisíc lidí. Podle SteamDB bylo dosud ve hře nejvíce 66 944 lidí současně. Přispělo k tomu jistě i promo na hlavní stránce Steamu.

Od prvních negativních recenzí, které poukazovaly na špatnou optimalizaci, problémy a chyby, se uživatelské hodnocení zvedlo. V době psaní článku je smíšené; 63 % z 15 349 uživatelů ohodnotilo hru kladně.

„Každý den opravujeme a vylepšujeme, vydáváme různé prohlášení s tipy a radami, jak se vyhnout případným problémům, aby si všichni mohli užívat hru bez problémů,“ uvedl v našich komentářích Tomáš Nawar z Madfinger Games.

„Zajímavá je statistika hodnocení podle odehraného času. Druhý den po vydání hry to vypadalo tak, že hráči, kteří odehráli 0-2 hodiny, hodnotili hru převážně záporně. Kdyžto v kategoriích 2-5h + 5-10h + 10-20 + 20-50h naprosto převažovaly kladné recenze. Pointou nicméně jest, že u čísel je dobré také vnímat jejich omezenou časovou platnost. Speciálně po vydání hry je jejich dynamika značná,“ dodal.

Nutno uvést, že kritika ve větší míře mířila také na podporu Ukrajiny. České studio se rozhodlo všechny zisky z prodejů ruskými a běloruskými hráči darovat na podporu této země, kterou napadla ruská armáda.

Jiným vadí drahé edice s obsahem ovlivňujícím hratelnost. Když se ale s tím smíříte, otevřou se vám dveře do světa realistické vojenské akce. Pro Gray Zone Warfare je to jen začátek. Je to dlouhodobý projekt, který bude vyvíjen a vylepšován, dokud autoři nedosáhnou ultimátního herního zážitku. Z toho důvodu může být v early access několik let.