Jestliže jste o Planetce dosud nic moc nezaregistrovali, je to z toho důvodu, že se jedná o malý indie projekt od studentky Terezy Kotěšovcové, která studuje na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Její hra byla během letošního GCD 2024 v San Franciscu nominovaná v rámci Independent Games Festival Awards na cenu za nejlepší studentskou hru, o čemž jsme vás již informovali.

V souvislosti se včerejším vydáním Planetky na Steamu jsme autorku oslovili, a kromě gratulací se zeptali, jak náročný pro ni vývoj hry Planetky byl. Můžeme od Planetky v budoucnu ještě něco očekávat?

„Děkuju. Vytvořit Planetku mi trvalo rok a bylo to zábavné i náročné zároveň, což se asi dá od vývoje her očekávat. Tvoří se mi teď taková speciální skupinka lidí, kteří by si Planetku rádi zahráli, ale všechna zařízení, která vlastní jsou od Applu. Tak se možná ještě podívá na iOS. Ale to jen za předpokladu, že se s tím dokážu nějak poprat, aniž bych si musela kupovat MacBook,“ prozradila.

Hra byla dostupná nejdříve na itch.io, následně byla vydaná 5. března/marca 2024 na Androidu a včera dokonce na Steamu. Planetka ale není její prvotina, mezi další tituly patří například Cardening, což je karetní hra se zahradničením, ve které se hráč snaží vyhnout zarůstání zahrádky plevelem a dovést růst rostlin až do zdárného konce, ve kterém získá plody své tvrdé práce. Vzhledem k faktu, že se obě hry soustředí na ekologická témata, plánuješ i další hry tohoto zaměření, nebo přemýšlíš pro změnu i nad něčím jiným?

„Moje hra z prvního ročníku byla vtipná akční 3D střílečka, v druháku jsem vyrobila dosti odlišnou Planetku, na game jamech jsem se zaměřovala na karetní hry, a i dál bych chtěla zkoušet zas úplně jiné druhy her. Ale je pravda, že rostlinky a téma ekologie jsou věci, které mi docela sedí. Navíc na GDC, kam jsem svou hru jela vystavovat, jsem dostala takové množství pozitivní zpětné vazby, že mám teď nutkání místo prozkoumávání nových oblastní dál pracovat na Planetce. Ať už to bude ‚jenom‘ vytvoření verze pro iOS nebo třeba rozšíření hry o více levelů.“

3D střílečkou myslí autorka War on Wardrobes, která se odehrává v blíže neurčeném modrožlutém obchodě s nábytkem, ve kterém se ztratíte v bludišti. To je postaveno tak, aby vás polapilo a vysálo z vás co nejvíce peněz. Nábytek ožije a donutí vás ho koupit, pokud se dostane dostatečně blízko – přičemž na svou ochranu máte k dispozici pouze sekeru a pistoli na hřebíky. WoWko si lze stáhnout na Windows. Ostatně, veškeré projekty autorky lze nalézt na jejím portfoliu na itch.io. Na něm nelze přehlédnout ani pochvaly od studia Amanita Design, které si v rámci GDC 2024 odneslo cenu za nejpůsobivější výtvarné zpracování. Lákala by tě práce pro studio, které vytváří hry, které jsou unikátní díky svému výtvarnému zpracování?

„Amanita je jedním z mých vzorů (a to nejen kvůli výtvarnému zpracování), takže odpověď je asi snadné si domyslet. 😊“

Je ještě něco, co bys ráda vzkázala i jiným studentům, kteří se svými hrami teprve začínají?

„Hlavně, aby se nebáli zkoušet věci, které úplně dobře neumí – na to jsou perfektní game jamy, kde nevadí, když se něco nepovede, a člověka to dokope k tomu, aby se něco nového naučil. Jo a až budete mít pár malých her v portfoliu, pojďte na FAMU, je to tam super! 😄“

Tereze děkujeme za rozhovor a přejeme i do budoucna hodně štěstí s dalšími projekty.

Dejte nám i autorce v komentářích vědět, jestli se vám Planetka líbí a plánujete si ji zahrát, nebo pokud byste raději šáhli po portu pro Apple zařízení.