Pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS a Android dnes v osm večer vychází nová česká mobilní hra. World of Airports je herní manažer, ve kterém se staráte o letiště a vlastníte leteckou společnost. Nadšenci těchto manažérů budou jistě znát hru AirportPRG z roku 2017, na níž World of Airports volně navazuje. AirportPRG zavedl hráče na ruzyňské letiště ve třicátých a čtyřicátých letech dvacátého století a dočkal se více než milionu stažení.

Ve World of Airports hráči odbavují jednotlivé lety, čímž vydělávají prostředky na to, aby postupně budovali vlastní flotu letadel, zaváděli nová letecká spojení a rozšiřovali kapacity domovského letiště. V současné době jsou ve hře dostupná tři letiště. Tím nejpropracovanějším je pražské letiště Václava Havla, které je současně partnerem World of Airports. Kromě něho mají hráči na výběr z letiště v rakouském Innsbrucku a italském Bari.

„S potěšením jsme navázali spolupráci s vývojáři World of Airports, díky čemuž je Letiště Václava Havla Praha tím hlavním letištěm ve hře. Jde o věrný model, včetně runwaye, terminálů, letadlových stání, ale třeba i parkovacích domů v letištím areálu,“ říká Jakub Puchalský, ředitel korporátní a marketingové komunitě Letiště Praha, a ke spojení s World of Airports doplňuje: „Destinace, které bude možné ve hře odemykat a kam bude možné posílat letadla, odpovídají naší strategii rozvoje destinací. Chceme také propojit on-line a off-line. Chystáme tedy možnost, aby si lidé hru stáhli prostřednictvím QR kódu, který najdou například na vyhlídkových místech u letiště.

„Vývoj našeho letiště ve hře bude v rámci plánovaného rozšíření odpovídat tomu, jak by letiště mělo skutečně vypadat. Velice názorně tak představíme rozvoj Letiště Václava Havla Praha,“ přibližuje Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha. Podle něj je hra World of Airports zajímavým spojením zábavy a simulace reálného provozu.

„Letiště je poměrně složitý organismus vyžadující neustálou koordinaci několika organizačních jednotek. Prostřednictvím World of Airports může veřejnost alespoň do určité míry poznat, co všechno vlastně letištní provoz obnáší a jak je náročný,“ dodává.

V případě World of Airports vyslyšeli vývojáři přání komunity a vytvořili hru z moderní éry. Díky tomu je hra online a hráči si mohou posílat letadla mezi sebou napříč platformami. Plus si mohou upravovat barevné provedení letadel a postupně svou flotilu rozšiřovat od menších vrtulových letadel až po velké širokotrupá proudová letadla. Příznivce by měly lákat unikátní letadla. K takovým patří například letoun akrobatického letce a historicky prvního vítěze soutěže Red Bull Air Race Challenger Cup Petra Kopfsteina, který se stal patronem hry.

World of Airports měl dnes na letišti Václava Havla oficiální prezentaci, na které tým Indiana nemohl chybět. V dohledné době se můžete těšit na reportáž a rozhovor.