Magazín · Novinky · v neděli 13. 7. 2025 13:51
Česká hororová adventura Dreadline Express zaujala porotu i hráče
Na letošní konferenci Game Access v Brně, která se konala 6. a 7. června, si hlavní ocenění mezi více než 80 nezávislými tituly odnesla temná adventura Dreadline Express. Hra, která kombinuje hororový příběh s prvky sběratelských karet a průzkumné adventury z pohledu první osoby, zaujala nejen profesionální porotu, ale také širokou veřejnost.
Děj se odehrává na palubě posledního lidského vlaku a inspiraci čerpá z lovecraftovského hororu. Hráč se zde ponoří do světa plného tajemství, kde jsou karty hlavním nástrojem vyprávění – místo textových dialogů a klasických cinematic scén se příběh a herní možnosti odvíjejí právě skrze sběr a používání karet.
„‚Náš hráč je chytrý,‘ je mantra, kterou si opakuji při vývoji snad každý den. Žádné zjevné cíle, žádné očividné tutoriály. Jen záhady, tajemství a spousta možností,“ vysvětluje David Konečný, autor projektu. Právě tento přístup – nechat hráče objevovat svět vlastním tempem – byl jedním z důvodů, proč si Dreadline Express odnesl první cenu.
Vedle hlavního ocenění získala hra i Best Pitch Award, kterou uděluje porota složená z herních vydavatelů a ambasadorů. Ti ocenili především realistický přístup k vývoji, jasnou produkční vizi a potenciál uspět i na mezinárodní scéně.
Na stánku s demoverzí se během Game Access zastavilo mnoho hráčů i profesionálů z branže. Někteří se vraceli víckrát, protože byli zvědaví, co dalšího je ve vlaku čeká. Mezi návštěvníky se objevili i Will Shen (Unknown Worlds, dříve Bethesda) a Jesse Scoble (Beamdog, ex-Ubisoft), kteří si demo osobně vyzkoušeli a sdíleli pozitivní dojmy.
Dreadline Express je ve vývoji přibližně rok a za projektem stojí malý tým, který se zformoval kolem původní vize jednoho člověka. Autoři nyní pracují na plnohodnotném demu, které by mělo vyjít ještě letos na Steamu. Plná verze hry je pak plánována na příští rok pro PC. Jak se na českou hru sluší, nebudou chybět české titulky.