Bezplatné hry World of Tanks a War Thunder mají své plusy i minusy. Zejména na nedostatky poukazuje často každá z komunit, ale vývojáři s tím nic moc nedělají. Čeští milovníci tanků a vývojáři si řekli, že to změní a vytvářejí Panzerkampf.

„Jsme vášniví hráči tanků! Bohužel doposud není na PC a konzole k dispozici hra s tanky, která by nás bavila tak, abychom z ní měli radost. Proto nám nezbylo nic jiného než si vytvořit hru vlastní. No, a protože máme více než desetileté zkušenosti ve vývoji online her, mohl tak vzniknout Panzerkampf,“ vysvětlují.

Panzerkampf je týmová hra s bitvami 10 na 10 s tanky z druhé světové války pro počítače a konzole. Později mají autoři v plánu přidat tanky z moderní éry. V současné době se ale zaměřují na historicky přesné modely tanků, jejich pancířů, výzbroje a všech jejich parametrů. Hra obsahuje úplný balistický model s realistickým výpočtem penetrací a odrazů střel, pozorovací/odhalovací a dohledový systém a fyzikálně realistický model pohybu tanku a jeho kol a pásů až do úrovně jednotlivých článků.

„V naší hře se vyskytují výhradně dobové tanky (a jejich verze) a experimentální verze tanků minimálně v úrovni skutečně existující výkresové dokumentace,“ vysvětlují. „V naší hře nenajdete nevyvážené P2W tanky, otravné třídy tanků, nebo nespravedlivé řazení tanků do bitev. Klademe mimořádný důraz na hratelnost a uživatelský komfort. Budeme aktivně posuzovat a zohledňovat připomínky hráčů tak, aby jejich prožitek z hraní naší hry byl co nejlepší,“ dušují se a vyjmenovávají de facto chyby, kterých se dopouští konkurence.

Kromě hratelnosti chtějí také krásnou hru. Využívají tedy nejmodernější vykreslovací technologií s vysokým rozlišením. Přes 90 % všech textur ve hře má rozlišení 4K, a to jak pro tanky, tak pro okolní krajinu. „Modely tanků a prostředí jsou velmi detailní. Například model tanku Tiger, který vidíte v upoutávce a na obrázcích má přes 140 tisíc trojúhelníků. Částicové efekty využívají pokročilé animační a vykreslovací metody. Zvuky tanků a jejich střelby jsou zvuky skutečných tankových motorů a zbraní, samozřejmě včetně legendární německé osmaosmdesátky! To vše nám umožňuje už zpočátku dosahovat poměrně vyspělé vizuální úrovně hry.“ Později chtějí implementovat ray tracing.

Dobrou zprávou je, že vývojáři vstupují do finální fáze vývoje. U té příležitosti nabízejí demoverzi s boji 8 na 8 proti botům a/nebo dalším hráčům. „Možná tam narazíte na nějaké chyby… Nu, co už, je to interní testovací verze, ale makáme na tom! :)“ dodávají.

Panzerkampf můžete podpořit na Startovači, kde v době psaní článku bylo vybráno více než 10 000 eur, což byla požadovaná částka. Peníze chtějí využít pro další vylepšení kvality (technické i audio-vizuální), ale hlavně pro urychlení dokončení hry.

Slabší testovací konfigurací je Ryzen 3600, GTX 1080 8 GB VRAM, 16 GB DDR4 3200 RAM a NVMe PCIe 3.0 SSD. Tato konfigurace rozjede hru až na 60 snímků za sekundu při rozlišení 1440p.

Ve videu nahoře můžete vidět záběry přímo z hraní.