Pamatujete si Deep Down? Akční RPG pro jednoho až čtyři hráče bylo oznámeno v roce 2013 jako exkluzivita pro PlayStation 4 a mělo jít o jeden z hlavních titulů konzole. Bohužel vývoj nešel podle plánů a v roce 2015 prozradil Yoshinori Ono, že Deep Down bude odlišný od stylu, který byl prezentován v traileru (k vidění nahoře). Tvůrci se měli údajně rozhodnout pro realističtější zážitek ve středověkém fantasy světě, kde bychom prožívali těžké souboje ve stylu Dragon's Dogma, ale zase o něco méně náročné než v sérii Dark Souls.

Pak se ale po Deep Downu slehla zem. Až v roce 2017 obnovil Capcom ochrannou známku, což ve fanoušcích vzbudilo naději, že se na hře stále pracuje. Zavládlo další ticho, které narušil Yoshinori Ono. Výkonný producent bojovky Street Fighter V v rozhovoru s britským Eurogamerem uvedl, že má Deep Down určitou naději na dokončení.

„Původní tým už spolu zřejmě nepracuje, ale lidé si mohli všimnout, že jsme si ochrannou známku ponechali a neopustili jsme ji. Každý rok se zamýšlíme nad tituly, které v budoucnu vytvoříme. Nemám o tom moc co říci, ale ponechání ochranné známky znamená, že jsme se titulu úplně nevzdali,“ řekl Ono.

Věty výše nemůžeme brát jako potvrzení, že se vývojáři k Deep Downu vrátí, ale určitá naděje tady je. Pokud se k projektu vrátí, tak půjde o úplně jinou hru, s největší pravděpodobností s odlišnými mechanismy. Podobné průtahy ve vývoji se čas od času stanou. Jen u PlayStationu k nim došlo několikrát, stačí si vzpomenout na sedmileté čekání na The Last Guardian, nebo na pětiletou pauzu mezi odhalením Until Dawn pro PS3 a jeho vydáním na PS4. A co potom mají říkat fanoušci japonské akční adventury Shenmue, kde vydání mezi druhým a třetím dílem dělí propastných 18 let…

Původní vizí u Deep Downu bylo akční RPG pro jednoho až čtyři hráče, které se odehrávalo ve středověkém fantasy světě s procedurálně generovanými dungeony. Příběh začínal v New Yorku v roce 2094. Hráč byl součástí skupiny zvané Ravens, jež má schopnost obnovit historické vzpomínky ze starověkých předmětů. Podívat jsme se měli i do České republiky a odhalit informace o tajemných městech a starověkých civilizací. Koncept měl tedy připomínat Assassin's Creed od Ubisoftu, kdy bychom ve vzpomínkách bojovali s draky a dalšími nebezpečnými tvory, zatímco v budoucnu bychom pravděpodobně hledali starověké předměty.