Úroveň her na mobilních telefonech je poslední dobou stále lepší a lepší. Některé tituly se grafikou vyrovnají kdejaké dnešní počítačové hře. Nemluvě o plnohodnotných cross-play možnostech, při kterých můžete hrát hru s kamarádem, který sedí u počítače, a vy jej následujete pěkně zavrtaní v posteli s mobilním telefonem. Je tu i úžasná možnost cross-progressu, díky kterému můžete vy sami vstát od počítače, vytáhnout mobil a pokračovat ve sbíraní surovin třeba na toaletě, ve škole nebo nejlépe na školní toaletě.

Mnoho vývojářů si proto uvědomilo, že by měli představit své nejsilnější tituly nejen na velkém železu, jako jsou počítače nebo konzole, ale taky na malých přenosných telefonech. Jeden z velikánů, kteří vzali tuto možnost za pačesy, je Ubisoft, který mnohdy nebývá pozadu. Pokud jste viděli naše preview na mobilní The Division, tak nám dáte za pravdu, že toho Ubi dokáže přenést na mobilní telefony opravdu hodně a ve velké kvalitě. 

DETAILY O OČEKÁVANÉM MOBILNÍM ASASÍNOVI

Díky exkluzivnímu rozhovoru z Gamescomu, kterého se naše redakce zúčastnila, si dnes představíme, jakpak se podařilo přenést na naše kapesní miláčky dlouho očekávaný titul Assassin’s Creed: Jade.

Asasíni se nám do mobilu už infiltrovali v nedávno vydané hře Assassin’s Creed Rebellion. Která byla… no, řekněme příliš mobilní. Projekt Jade by nám měl ovšem nabídnout plnohodnotný assassinský zážitek, který už několik let můžeme prožívat na konzolích a počítačích. 

Producent Andrei Chan nám o novém dílě sdělil: „Naším cílem s Assassin's Creed Jade je přinést na mobilní zařízení skutečný a plnohodnotný zážitek hodný série Assassin's Creed. Takže když jsme chystali první část uzavřeného testování - a taky při nyní chystané druhé části - stále máme na paměti nevynechat žádný z ikonických prvků série Assassin's Creed. Prostě chceme, ať jsou přítomny všechny.“ 

Mnozí fanoušci Asasínů si pamatují, jakým vývojem si série prošla. Máme za sebou 13 velkých her z tohoto světa a důkaz o jejich vývoji je například to, jaké dva tábory hráčů kolem této hry vznikly. Mnohokrát jsem slyšel, že Assassin’s Creed už není ono a že hluboký příběh umřel spolu s událostmi okolo Ezia. Druhý tábor si naopak užívá rozkouskovaných, ne tak stabilních příběhů ve skoro až sandboxovém obřím světě. Intriky, plížení a dobrý i úderný příběh byly nahrazeny levelováním, chaotickým mlácením a objevováním tajů a zákoutí. 

Já sám bych se přiklonil spíše k prvnímu táboru. Co se týká mobilní hry, která slibovala dlouhou životnost, doufám, že si od obou táborů vezme Jade značnou část.

„Chceme dbát na to, aby stealth byl stále důležitou součásti hry. Ale samozřejmě je pouze na hráči, který styl hraní si vybere. Takže se klidně můžete pustit střemhlav do boje. Zároveň jsme se ale chtěli ujistit, že hráči, kteří chtějí misi projít na stealth, budou mít tu možnost, a že to stále bude vypadat dobře a přirozeně. Prostě tak, jak by to ve hrách Assassin's Creed mělo být, když se rozhodnete pro stealth průchod. Tiché atentáty jsou stále pilířem naší hry.“ 

Z předchozích trailerů a uniklých informací víme, že se Assassin’s Creed: Jade bude odehrávat ve třetím století před naším letopočtem, v době jednoho z prvních sjednocení říší v Číně. Také jsme si mohli ve vydané ukázce všimnout, že hlavní hrdinka/hrdina vede konverzaci s Kassandrou, kterou můžete znát jako hlavní hrdinku dílu Assassin’s Creed Odyssey. 

„Kassandru budete schopni vidět v první a druhé části uzavřené bety. V budoucnu se možná dočkáme dalších postav a dalších lokací ze série Assassin's Creed, ale zároveň se v první řadě velmi soustředíme na starověkou Čínu, protože naše hra je zasazena do této části historie a my jsme z tohoto prostředí velmi nadšení. Také se chceme ujistit, že se nám podaří představit historii a kulturu starověké Číny.“ 

Můžeme předpokládat, že AC: Jade se bude stále rozvíjet a že se bude opírat i o to, co jsme mohli zažít v předchozích dílech. To, že potkáme Kassandru, je velice zajímavé. A jsem zvědav, jakou roli budou události z Odyssey hrát v rozsáhlém mobilním příběhu. Antická Čína je období, které se pro rozšíření působení Asasínů hodí. 

„Snažíme se, aby naše zbraně vypadaly velmi věrohodně a také používáme tradiční techniky, kterými budou postavy se zbraněmi zacházet, využijete například meče, kopí, sekery a dvojité meče. Takže by to všechno mělo mít styl bojových umění přesně takový, aby to vypadalo správně v čínském prostředí.“  

Souboje v Číně, to zní parádně. Pokud tedy ovládání skrze telefon bude intuitivní a zábavné. Můžeme si pamatovat, že již první díly Assassin’s Creed byly uzpůsobené ke hraní na konzolích a i dnes se u AC titulů můžeme pohodlně zabořit do židlí či křesel a celou hru zdolat za pomoci ovladače.

Hrát na mobilním telefonu by tedy neměl být problém. Jelikož jsem na mobilu hrál i The Division: Resurgence, který je rozhodně komplexnejší, tak mohu říci, že Ubisoft ví, jak přenést ovládání na mobily tak, aby nebylo frustrující. 

Jelikož nechci vymačkávat složité kombinace pohybů a zběsile ťukat na displej telefonu, tak možná konečně budu hrát jako opravdový Asasín a vraždit své nepřátele nepozorovaně. Jak často ovšem můj plán bude možné uskutečnit? Boj v Jade připomíná systém soubojů, který byl aplikován například v díle Odyssey a který hráče skoro až nutil do častých šarvátek a do mnohem delších potyček, než jaké bych jako vrah úřadující ze stínů uvítal. 

„Takže pokud je někdo mnohem, mnohem silnější než vy, nebudete schopni ho zavraždit. Když se ho rozhodnete bodnout dýkou, cíl vás překvapí otočkou a následným útokem. Pokud bychom měli odkázat na jiné díly Assassin's Creed, nejblíže by k tomu měl právě zmiňovaný Odyssey.“ 

Díky našemu rozhovoru jsme si schopni udělat obrázek o tom, jakým směrem se Jade bude linout. Osobně nepochybuju o tom, že pro Ubisoft je mobilní platforma lukrativní. Hlavně díky tomu, že mobilní hráči jsou zvyklí na neustálý sběr předmětů, jejich následné vylepšování a objevování nových lokací. Prostě přesně to, na co bychom narazili ve většině, ne-li ve všech ubisoftích hrách za posledních pět let. Někomu tento ekosystém her přijde jako umělé natahování příběhu. Jiní hráči naopak rádi utopí několik desítek hodin navíc, aby získali pomyslnou trofej a ukázali se jako opravdoví znalci celé mapy. Není pochyb o tom, že se Ubi v mobilní verzi Asasínů vyřádí a nepůjde o žádnou jednohubku.

„Hlavní dějová linka první testovací fáze má nyní asi 4 hodiny. V nadcházejících testech, které se blíží k druhé fázi, bude mít hra kolem 5 hodin. Při vydání to bude zřejmě ještě více, ale aktivity v otevřeném světě jsou obrovské. Takže je opravdu těžké je všechny spočítat. Bude tam spousta vedlejších úkolů, stovky bodů zájmu, mnoho památek k prozkoumání, spousta krajiny k vidění. Bude to dost, opravdu dost hodin, pravděpodobně stovky.“ 

 Vše nasvědčuje tomu, že Assassin’s Creed: Jade bude „farmařina” podobně jako Origins nebo Odyssey. A vadí to? Vzhledem k tomu, že má být základ AC: Jade zdarma a my se chceme ponořit do hry na co nejdelší dobu, bych řekl, že nevadí. Koneckonců Ubisoft je společnost, která má praxi s tím, jak nás přikovat k monitorům a teď už i k mobilním telefonům. A ve chvílích, kdy nás titul baví nejvíce, nám podstrčí balíček stylem „psst, hej, bavíš se? Chceš se bavit víc? Máš prachy?” Což je v mobilním světě fungující koncept, se kterým do jisté míry souhlasím. 

AC: Jade by mohl být právě tím titulem, který přinese dlouhotrvající zábavu na mobilních telefonech, a já spolu s vámi tajně doufám, že to nebude jen o sbírání pírek či fragmentů, ale že posbíráme i nějaké smysluplné informace o řádu Asasínů.

Přečtěte si také: Žaloba, využití AI a překonání několika rekordů, aneb jak si vede Palworld i po týdnu hraní