V listopadu minulého roku oslavilo studio Ashborne Games dva roky od založení. Teď brněnský tým vedený Karlem Kališem a Petrem Kolářem přináší dobrou zprávu. Jejich první projekt prošel důležitým milníkem.

Dosud nepředstavenou hru lze hrát od začátku do konce, což je základní definice milníku alfa verze. Má se jednat o historickou real-time strategii s RPG prvky. Oni sami projekt označují jako „historical Real-Time Tactics / Management“.

„Ačkoli to není malý úspěch, stále je toho hodně, co musíme zvládnout, než hru uvidí veřejnost,“ jsou si vědomi autoři.

„Obrovský dík patří všem Ashborňanům za jejich tvrdou práci, rodině THQ Nordic, která nám pomohla splnit všechny požadavky, a našim přátelům z Warhorse Studios. Pomohli nám s vynikající zpětnou vazbou a jejich zkušenosti se ukázaly být v mnoha ohledech užitečné,“ dodávají.

Všechny základní herní prvky jsou ve stavu, kdy je lze při hraní používat. V týmu se tak nyní zaměří na vyladění jednotlivých částí hry a na optimalizaci. Při práci využívají Unreal Engine. Úplně nahoře najdete video s náznakem prostředí.

Při čekání na oznámení projektu můžeme nakouknout na jejich vánoční večírek. V kanceláři uspořádali LAN party a vyřádili se na videoherních kvízech. Vedení si uvědomuje, že odpočinek je životně důležitý a pomáhá vytvářet lepší hru.

Studio Ashborne Games patří pod THQ Nordic a je složeno ze zkušených vývojářů, kteří dříve pracovali na značkách jako Mafia, Arma, Silent Hill: Downpour, Vigor nebo UFO: Aftermath, UFO: Aftershock a UFO: Afterlight.

„Naše zaměření a vášeň spočítá ve strategických a RPG hrách. Naším týmovým cílem je vytvořit autentický herní zážitek s důmyslnými systémy, které podporují opakované hraní. Věříme, že tohle na trhu opravdu chybí,“ řekl před dvěma roky Karel Kališ, ředitel Ashborne Games, který v minulosti vedl magazín Doupě a poté byl v Bohemia Interactive společně s kolegou Petrem Kolářem.

Než se mohli pořádně zaměřit na svůj projekt, pomohli v Ashborne Games dokončit hru Comanche, jež v té době byla v předběžném přístupu na Steamu.

THQ Nordic prostřednictvím divize Plaion (dříve Koch Media) vlastní také pražské studio Warhorse, to vytvořilo Kingdom Come: Deliverance. Před časem společnost v Bratislavě založila Nine Rocks Games, kde už stihli dokončit a vydat lovecký simulátor Way of the Hunter.

Vánoční večírek