Tak tohle se nepovedlo. Bezplatná týmová PvP střílečka Crucible měla být chloubou herní divize Amazonu, ale je tomu přesně naopak. Měsíc po vydání stahuje společnost titul z trhu. Vývojáři chtějí hru razantně vylepšit a hodlají pořádat pravidelné uzavřené testy s komunitou, aby společně našli směr, kterým se má tenhle 4v4 projekt ubírat.

Crucible bylo na počítačích spuštěno 21. května letošního roku skrz Steam, ale hráči o týmové bitvy mezi mimozemšťany, lidmi a roboty neměli velký zájem. Možná do toho promluvil také nevýrazný marketing. O hře jsme poprvé slyšeli v září 2016 a dlouhé roky bylo ticho. Pak se Amazon probudil a bez nějakého velkého lákání vydal hru na Steamu. Analytici novému projektu nevěřili a ukázalo se, že měli pravdu.

Vývojáři z Amazon Game Studios a Relentless Studios se místo oslav, chlubení se prvními výsledky a přípravou nového obsahu vracejí de facto na samotný začátek a budou se snažit o zázrak. Otázkou je, zda najdou dostatečně silnou komunitu, která jim s budoucím směrem pomůže. Crucible totiž za posledních několik dnů hrála většinou současně jen stovka hráčů, což je na bezplatnou hru opravdu, ale opravdu málo. Přitom vývoj stál 300 milionů dolarů.

Crucible má na Steamu smíšené recenze. Hráči si stěžují, že je hra moc snadná a postavám chybí více schopností, což negativně ovlivňuje taktizování. Na druhou stranu to prý není odpad, koncept je dobrý, ale chybí chat, voice chat a zejména má hra nudnou hratelnost, jen jednu mapu a k tomu všemu problémy s připojením na servery.

Jiní hráči jdou ještě dál a označují Crucible za parodii na Overwatch se špatnou grafikou a bídnou optimalizaci„Neskutečně pomalu si hráči navzájem ubírají životy. Když to spojíte s tím, že nemáte žádné možnosti taktiky, tak vaše hra vypadá tak, že stojíte s oponentem vedle sebe a střílíte na sebe bublifukem a možná to jednoho z vás na konci zabije,“ píše svůj pohled na Crucible Stefan ze Slovenska.