Recenze · World of Warcraft: The War Within · ve čtvrtek 5. 12. 2024 21:49
Vyslyšel Blizzard volání komunity nebo je radost pouze přechodná? World of Warcraft: The War Within
Kdo nikdy neslyšel o titulu s názvem World of Warcraft, jako by nebyl. Je to už 20 let, co společnost Blizzard vydala svůj první datadisk tohoto proslulého MMORPG. Přestože dost hráčů již nynější WoWko nehraje, stále je zájem zjistit, jak vypadá dnešní situace. Není se čemu divit. Blizzard své poslední datadisky byl schopný pěkně zrecyklovat a proměnit tento nádherný svět na parádní nudu s nesmyslným příběhem. Ale stalo se něco, co nikdo nečekal. Dalo by se tomu říkat zázrak nebo prozření?
WOKE ŠÍLENOST?
Když vyšel nový trailer na rozšíření s názvem The War Within, byli jsme z něj otrávení snad všichni, co tento titul hrajeme už nějakou dobu. Blizzard je charakteristický svými velkolepými videi a trailery, které málokdo dokáže předčit. Ale nová upoutávka působila tak hrozně, že spousta z nás na WoWko zanevřela ještě před prvním spuštěním. Nové nicneříkající postavy působily spíše jako reklama na woke seriál nebo upoutávka na nové League of Legends. Žádné napětí, žádná akce, jen nesmyslné postavy a plačící Anduin, který vypadá jako bezdomovec. Už z tohoto důvodu moje nechuť hrát nový datadisk stoupala a byla jsem docela otrávená představou ho hrát. Ale když už jsem byla přítomna při každém spuštění nové části po dobu 10 let, nesměla jsem chybět ani zde.
Pokud jste již WoWko někdy hráli, pamatujete si na ten zapomenutý meč, který Blizzard zarazil do země? Několik let ležel ladem a nikdo si ho nevšímal. Ovšem po nějaké době se hlas Azerothu ozývá skrz trpaslíka Magniho, který se o tento svět tak nějak stará, a pláče, že má nějakou bolístku. Snaží se Magniho a vás, jako hráče, nasměrovat na určité místo, kde se má něco stát. Na cestě za tímto zdrojem jste přepadeni nerubiany, což jsou pradávní arachnoidi, a antickou postavou z dob Starých Bohů, Xal’atath. Jedná se o velmi mocnou postavu z Voidu neboli Prázdnoty. Vyvrhne vás na ostrov Khaz Algar, který obývá dosud neznámý druh kamenných trpaslíků zvaní The Earthen. Ti se s vámi spojí nejen za bojem proti zlomyslným pavoukům a Xal’atath samotné, ale také si můžete za jejich rasu zahrát. A to už je fajn obchod! Zároveň se můžete těšit na staré známé jako čaroděje Khadgara nebo hraničářku Alerii Windrunner, která dostala nový vzhled a vypadá sakra dobře.
Co se týče questů, rozhodně mě bavily a u některých jsem i uronila slzu. Největší dojem na mě zanechala questová linie, kde pomáháte starému trpaslíkovi dokončit jakýsi rituál, který jeho rasa má, když jsou na sklonku života. Jelikož sám trpaslík má pokročilou demenci, je pro něj těžké se neztratit či si vzpomenout i na své blízké. Vy mu tak pomáháte na jeho poslední cestě.
Naleznete také ale i veselejší úkoly, které hráčům mohou dodat nádech nostalgie, pokud hrajete ještě od Vanilly. Kdo by neznal legendární hlášku ,,You no take candle!” od koboldů, kterých je v tomto datadisku habaděj. Spolu s malým koboldím prckem pomáháte zachránit jeho rasu před korupcí a zároveň některé koboldy musíte vytrestat.
I BELIEVE I CAN FLY
Minulá expanze přinesla do World of Warcraft nový a více fyzikálně zaměřený systém létání jménem Skyriding, který naštěstí zůstává i pro The War Within. Obdobně jako v Dragonflightu můžete i tentokrát létat od samotného začátku a to je super zpráva pro všechny lenochy, jako jsem já. Pokud by se vám ovšem stýskalo po starém způsobu letu, kde postavy držely ve vzduchu jako by nic nevážily, můžete si ho odemknout získáním achievmentu Pathfinder, tedy tím, že objevíte celou mapu.
Noví mounti, po kterých slintáme snad všichni sběratelé těchto potvůrek, byli přidáni také do PvP regionu. Přestože moc novinek v této sekci nebylo oznámeno, jedna zajímavá by se přece jen našla a bude se týkat všech útěkářů. Určitě nejsem jediná, koho dokáže naštvat úprk hráčů z battlegroundu, když se zrovna úplně nedaří. Blizzard přidal novou penaltu na takové uprchlíky v podobě debuffu, který je rozšířený na celý jejich účet. To znamená, že pokud odejdete uprostřed battlegroundu, abyste si pak na jiné postavě zapnuli nový, budete mít smůlu. Musíte si počkat, než původní boj skončí a pak až můžete začít hrát nový. Tohle tady mělo být už dávno. Ale obávám se, že to nebude stačit. Rákoskou přes prsty by měli dostat hlavně ti, kteří utíkají z mythic+ dungeonů protože jeden uprchlík znamená konec.
Prostředí celého rozšíření působí velmi precizně. Blizzard vždycky uměl udělat nové světy krásné a zajímavé, to jim nemohu odepřít. Můžete i jenom létat vzduchem a kochat se krásou tohoto virtuálního světa a nebudete litovat. Jediné, čeho jsem litovala, bylo město Dornogal, které mě k smrti nudilo už jenom při pohledu na něj. Takové typické kamenné nic neříkající městečko jednoho unudí. O to víc jsem byla překvapená, když jsem vstoupila do podzemí oného místa. Že spatřím další svět pod tímto místem, mi vyrazilo dech. A co potom další část mapy s názvem Hallowfall? Obrovský světelný krystal probodnutý skrz led na nebi bylo úchvatné pokoukání.
Stejně tak jsme se mohli kochat novými dungeony. Mnohé mě neoslovily svými mechanikami a ani prostředím, ale světlé vyjímky se našly. Největší dojem ve mně zanechal ,,Priory Of The Sacred Flame”. V něm se nevypravujeme do klasického šedého dungeonu, ale do prostředí, které připomíná chrám plný světla. Nedoporučuju se nechat zmást přátelským prostředím, stačí totiž jediná chybička během bossfigtu a celá vaše parta padne během pár vteřin. Lokace je také plná nepřátel, kterým se musíte celkem netradičně vyhýbat, pokud se nechcete prosekávat nekonečnými masami nepřátel. Mně a moji partu zabavil na dlouhé chvíle.
Samozřejmostí je i nový raid Nerub-ar palace, který přináší 8 nových bossů a mechaniky k jejich zabití jsou docela zábavné. Jedná se o palác plný nerubianů, jak jinak, ale třeba naše guilda si tento raid velmi užívá. Doporučuju si jej alespoň jednou projít. Můj nejoblíbenější je poslední boss Queen Ansurek, kde si ve třech různých fázích boje užíváte mlácení ječící královny.
Co ale War Within přinesl nového, tak jsou takové menší dungeony zvané ,,Delve”. Jedná se o boje v jeskyních plných nerubianů. Hlavním cílem je dostat se až na konec bez toho, aniž byste byli poraženi. Tyhle mini dungeony jsou pokaždé jiné. Jednou tlačíte vozík v dolech, podruhé jen procházíte jeskyní a sbíráme drahokamy a zabíjíte příšery. Pokud na sobě časem budete mít lepší vybavení, je možné si zvýšit obtížnost a dostat tak lepší odměny. Můžete jej projít buďto solo s AI nebo s partou. AI v podobě trpaslíka vás bude pronásledovat po celou dobu a můžete si jej nastavit tak, aby dával větší poškození nebo vás léčil. Zároveň si tím zvyšujete level na tomto trpaslíkovi a za každý průchod vás čekají skvělé odměny v podobě vybavení nebo achievementů.
Ač bylo WoWko vždycky hra nejlépe pro partu lidí, více a více lidí chce hrát solo, už kvůli zvyšující se toxicitě komunity. Na takové hráče Blizzard upletl bič v podobě banů na každou toxickou osobu. Proč by měl člověk poslouchat nadávky od nějakého blázna jen proto, že je například v dungeonu poprvé a taktiky úplně nezná? Čím méně takových toxic lidí, tím lépe. Je zde možnost jít určité dungeony sám s AI postavami, které se k vám připojí. Nebo dříve zmíněné Delve projít samostatně a mít u toho klid.
Co považuji trochu za mínus je, že pokud jste hru nezapli už nějaký pátek, budete mít trochu potíž se přizpůsobit. Profese jako bylinkářství už funguje jinak a hraje se zde na kvalitu květin, totéž s těžením kamenů a tak dále. Je pravda, že to člověka více zabaví, přesto to může být pro starší hráče trochu šok. Zase si myslím, že toho nebude až tak moc, aby se člověk nemohl do hry opět ponořit. Dříve jsem si mohla zase stěžovat, že jsou profese příliš snadné a nezajímavé, tak tady to mám.
Co ale opravdu snadné je jsou propojení v účtu zvané ,,Warband”. Zjednodušeně už nemusíte trpět při levelení vedlejších postav kvůli questům. Tato expanze je totiž tzv. ,,alt friendly”, přátelská k vedlejším postavám. To znamená, že celou hlavní dějovou kampaň stačí projít jen jednou se svou hlavní postavou. Pokud budete chtít vylevelovat novou, už nebudete muset projít všechny questy znovu a bude vám stačit několik dungeonů k dosažení maximálního levelu. Je nutné zmínit, že Warbandy jsou součástí hry jako takové. To znamená, že nepotřebuje nový datadisk k tomu, abyste je mohli používat.
Máte více času na to si sehnat lepší vybavení, mounty, raidy, cokoliv vás napadne. Sama mám spoustu postav a přesně z tohoto důvodu se mi nechtělo kampaní procházet vícekrát. Berte to jako možnost, ne jako povinnost.
Warbandy se vztahují také na měnu či různé tokeny ve hře. Můžete pohodlně obchodovat s jednou postavou a přitom brát goldy z druhé, aniž byste se museli přebíhat z postavy na postavu. Také si můžete udělat sdílenou banku mezi svými alty. Perfektně se to hodí už kvůli profesím nebo když si potřebujete posbírat co nejvíce tokenů na jedné postavě.
Platí to také ale i na transmog. Každý zná ten pocit, že když jste například death knight a padne vám v raidu nějaký parádní luk, tak hned litujete, že jste nešli raději se svým hunterem. Dnes je vše jinak. Předměty, které vaše postava nemůže použít ani kvůli vzhledu, tak se vám automaticky zařadí do kolekce a můžete je použít na postavě druhé, pro kterou přísluší. To je sakra úžasný pocit. Už nikdy sběr brnění nadarmo!
KAMENOŽROUT HADRA
Aby nebylo novinek málo, byla přidána nová rasa earthen, což jsou v podstatě kamenní trpaslíci. Myslím, že nejsem jediná, koho přidání této rasy nijak zvlášť nenadchlo protože tu budou už tři druhy trpaslíků a to není moc originální. Jejich hlavní výhodou je to, že nemusíte jíst jídlo, abyste dostali buff ,,Well Fed”, protože jste v podstatě najezení pořád. Místo jídla ale jíte drahokamy, kde vám každý z nich dá jiný bonus. Například emerald vám dá bonus rychlosti a rubín vám dá bonus ke kritickému útoku. Ano, slyšíte správně. Stanete se kamenožrouty.
Zajímavou rasovou schopností earthen je spell ,,Azerite Surge”. Při držení tohoto kouzla se dostáváte do vyššího levelu a podle délky držení dáváte určité procento damage a healu nejbližším hráčům. V podstatě čím déle držíte klávesu před spuštěním, tím větší efekt spell bude mít. V tomto ohledu nebudou zase tak špatným výběrem pro hráče v raidech.
Na to jaký strach jsem ze hry měla, jsem ráda, že jsem se spletla. The War Within je skvělý nakopávač, který WoWko tak moc potřebovalo. Myslím, že každý si najde svou zábavu, ať už sám nebo s přáteli. Rozhodně stojí za vyzkoušení.
Verdikt
Na to jaký strach jsem ze hry měla, jsem ráda, že jsem se spletla. The War Within je skvělý nakopávač, který WoWko tak moc potřebovalo. Myslím, že každý si najde svou zábavu, ať už sám nebo s přáteli. Rozhodně stojí za vyzkoušení.
Odznaky
- Warbands
- Možnost létat už od samého začátku
- Datadisk se zaměřuje více na solo hráče
- Třetí druh trpaslíků namísto něčeho originálního
- Pro vracející se veterány může být hra dost jiná
- Nevýrazné dungeony