Studio Milestone je známé spíše svým herním zpracováním závodů MotoGP. Ovšem před pár roky zkusili něco nového. Odprosit se od licence a udělat titul, kde jsme motorkářem pro zábavu. Jak si ale titul vede v porovnání se závodními arkádovými hrami jako Grand Turismo, či Forza?

4 typy strojů

Když hru zapnete, tak na vás vyskočí možnost vytvoření svého jezdce.  Zde mě zaujala možnost zvolit si vlastní styl ježdění vašeho závodníka. Například jestli má při startu obě nohy na zemi, či jestli při brždění “vykopává” nohou do boku. Následně si vybere motorku. Ze začátku máte k dispozici pouze čtyři, ale každá zastupuje jeden z typů ve hře dostupných. Od závodních, přes Old schoolové, až po ty na motokros. Dá se říci, že si vybere každý.

Samotná kariéra ničím nepřekvapí, jedná se jen o směs závodů, kdy každý šampionát vyžaduje jiný typ motorky. Tratí je také dostatek, takže zábava na několik hodin je zaručena. Okruhy lze rozdělit na motokrosové, závodní, městské a venkovské. Osobně jsem si nejvíce užil ty na okresních silnicích, protože prohánět se alejí 200 km/h se zkrátka nikdy neomrzí. Bohužel ve hře chybí některé známé tratě z MotoGP v čele s Masarykovým okruhem. Na druhou stranu je nám ale nabídnut německý Nordschleife, či okruh v Monze, známé spíše z arkádových automobilových titulů.

Srovnání s F1 2018

Samotná grafika je vůči konkurenci na dobré úrovni a musím přiznat, že v porovnání s F1 2018 se mi samotné okruhy více líbily tady. Stejně dobře jsou na tom motorky, kterým lze navíc přidat i velké plus za jízdní model. Žádná z nich se neřídí stejně, navíc je poznat, na jakém povrchu zrovna jedete. Jestli po kluzké silnici, či na bahně. Připravte se, že zejména za deště budete ze začátku pořád padat. Na rozdíl od vašich soupeřů, ty je naopak skoro nemožné dostat z motorky. A tak vám nezbyde nic jiného než použít občas zabugovaný flashback, kdy se nenačtou poslední sekundy vaší jízdy.

Tuning vaší motorky také hře dává kladné body, zvlášť když jsou vaše možnosti většinou velmi rozmanité. Od vylepšení motorů, přes převodovku, až po vlastní nátěry a polepy. Samotná animace pádů je ale strašná a velmi nerealistická. Pokud mi něco na hře opravdu vadilo, pak právě tohle. Sice jsem jízdní model chválil, ale z mého pohledu se mi občas zdály motokrosové dvojkolky neřiditelné. Mínus tohle nutně není, jelikož mohu být jen lama. Problémy se systémem penalizací snad nikdy nezmizí, někdy je až moc přísný a jindy až příliš benevolentní. Optimalizace také občas pokulhávala.

Ride 3 předčilo očekávání

Závěrem musím říct, že celkový zážitek z hry možná až předčil moje očekávání. Skvěle zvládnutý požitek z jízdy na motorce, navíc na několika různých tratích, mě nutí, abych hře dal krásných 7/10. Tak rychle nastartovat stroje, ať jste v cíli jako první.