Recenze · Iron Danger · v pondělí 23. 3. 2020 15:13
Iron Danger vás naučí počítat každý úder srdce
Říkali jste si už někdy, že kdybyste dostali více pokusů, souboj by mohl dopadnout jinak? Že kdybyste tuhle schopnost použili dřív, tak byste vašeho soupeře porazili? Ten správný úhyb vás dělil od přežití? No, každému se asi občas něco podobného v nějaké hře přihodilo a titul Iron Danger má řešení. Jednoduše vám nedovolí zemřít, protože pokud by se tak mělo stát, tak pánem času jste vy a můžete se tak vrátit na místo, kdy jste ještě byli naživu a celou situaci promyslet, abyste příště zasadili smrtelnou ránu právě vy.
Jak již bylo zmíněno na začátku, můžete zde ovládat čas, ale pojďme si to celé shrnout pěkně od začátku. Hra může částečně, ale opravdu velmi částečně, připomínat styl diablovky, kdy máte kameru z vrchu, chodíte po mapě, využíváte schopnosti, no, však to znáte. Avšak zde můžete kamerou volně otáčet a souboj není tak rychlý, jak by se mohlo očekávat. Jelikož zde máte jednu velice podstatnou schopnost a tou je možnost vracet čas. Každá vaše schopnost, od pohybu, přes máchnutí mečem až po fireball je rozdělena na, dalo by se říct, oddíly, na které se pak můžete v čase přesouvat, ve hře je tato mechanika nazvaná jako heart beat, tedy údery srdce. Dejme tomu fireball trvá dva údery, mezitím do vás může soupeř praštit a podobně. Pokud se tak stane, můžete vrátit čas zpět a akci naplánovat jinak, například použít blok, či jinou schopnost, kterou stihnete udělat dříve než váš soupeř. Jelikož hrajete za více postav, tak můžete schopnosti kombinovat. Na časové ose máte údery srdce pro každou postavu zvlášť, můžete tak udělat několik tahů za jednu postavu, poté vrátit čas a naklikat schopnosti pro postavu druhou.
Jedná se o celkem zajímavou mechaniku a hra vás její používání i celkem dobře naučí. Souboje jsou tedy taktické, kdy můžete plánovat. A pokud váš plán selže, jednoduše vrátíte čas. Dalo by se tedy říct, že můžete dosáhnout i toho, že vám soupeř ani neubere životy. Nutno však říct, že na to budete potřebovat trochu trpělivosti, já jsem si v těžších soubojích vystačil s tím, že jsem přežil, většinou totiž bojujete proti přesile a v tu chvíli si musíte vše opravdu důkladně promyslet. Navíc čas nemůžete vracet donekonečna, je zde totiž omezení, o kolik úderů se můžete vrátit zpět.
Celá hra je pak rozdělena na jednotlivé levely, po dokončení se vám vždy ukáže rekapitulace, kde vidíte, jak jste si vedli v soubojích, které postavy jste potkali a celkově takové shrnutí toho, co se událo. K tomu dostanete i možnost vylepšit či přidat novou schopnost. Ve hře můžete narazit i na menší puzzly, které nejsou nikterak složité, ale poslouží dobře jako oddech po těžkém souboji.
Už jednou jsem zde nakousnul příběh, bohužel ten je jedním z největších neduhů celé hry. Konkrétně mluvím o tom, jakým způsobem je příběh prezentován. Většinou se totiž setkáte s tím, že si tak jdete mapou a najednou z ničeho nic se vše zastaví a vyskočí dialogové okno, a dvě postavy si začnou zdlouhavě povídat. Samotné postavy mě na začátku nijak nezaujaly, a tak jsem po čase začal příběh úplně ignorovat, a spíše mě štvalo, že například uprostřed plánování souboje se vše zaseklo a spustil se dlouhý a nudný dialog, který mě akorát vyrušil od soustředění se na souboj. Naštěstí jdou dialogy celkem rychle přeskočit.
Grafické zpracování taktéž nijak nenadchne, ani neurazí. Sem tam narazíte na podivné chování textur, ale nic, co by přímo rušilo ve hraní. Se vším všudy se tedy jedná o zajímavý titul, pokud neradi umíráte a rádi plánujete, tak je tato hra přímo pro vás. Sem tam vás sice naštve občas krkolomné ovládání, ale nic, co by se nedalo přežít. Mechanika posunu času je opravdu zajímavá a dobře zpracovaná. Bez dalšího natahování tedy mohu říct, že si Iron Danger za tým Indiana odnáší krásných 7 bodů z deseti.
Verdikt
Iron Danger je skutečně zajímavá hra. Možnost posouvat čas a v boji takticky uvažovat je skutečně dobře zpracovaná. Místy se hra trochu krkolomně ovládá, ale nic, co by se nedalo přežít. Nejvíce mi vadilo zpracování příběhu, kdy dlouhé a nucené dialogy jsou spíše otravné. Se vším všudy se ale jedná o dobře zpracovanou hru.
- Mechanika posunu času
- Taktický souboj
- Dostatek schopností
- Zpracování příběhu
- Místy krkolomné ovládání
- Interakce s předměty