Spekulace okolo nové generace Xboxu neustávají. Po nedávném drbu okolo zrušení vlastního handheldu a zaměření spíše na spolupráci s ostatními výrobci či skutečnost, že konzole má být mnohem blíže k PC, tu máme další. Tentokrát ji přinesl uznávaný insider Kepler, který se specializuje na dění okolo AMD.

Ten tvrdí, že Microsoft pokračuje ve spolupráci s AMD a opět vsází na klasickou x86 architekturu než na vlastní ARM řešení, jak se v minulosti spekulovalo. Dále tvrdí, že nový Xbox bude blíže k tradiční konzoli než k PC, což by mělo za následek to, že bychom hráli v podstatě stejně jako doposud a nabídl by klasické konzolové prostředí, a ne upravený Windows jako tomu bude u připravovaného handheldu od Asusu. Jestli by to znamenalo, že by se na konzoli nedostal i dlouho spekulovaný obchod Steam, to těžko říct a na bližší informace si musíme počkat.

Máme tu informaci taky od uznávaného španělského insidera eXtas1s, který tvrdí ve svém videu, že nový Xbox by mohl mít taky hardwarovou zpětnou kompatibilitu, nikoliv emulovanou. Na síti X (dříve Twitter) mu to potvrdil i Jez Cordon z Windows Central.

Pro hardwarové řešení by ale Microsoft zřejmě musel dát do konzole speciální čip navíc pro každou předešlou generaci, což by si vyžádalo nejen práci navíc, ale taky další finanční prostředky. Výhodou by pak bylo, že by neměl být problém spustit nativně prakticky jakoukoliv hru ze všech generací a nemuseli jste tak spoléhat, že hra zpětnou kompatibilitu podporuje.

Microsoft se již dříve nechal slyšet, že je zpětná kompatibilita důležitá a nedávno dokonce najímal nové vývojáře, kteří budou pracovat na rozšíření zpětné kompatibility, takže je klidně možné, že by hardwarové řešení mohlo být skutečností.

Na novém Xboxu se usilovně pracuje. Kdy se ale nové generace dočkáme, zatím nevíme. Dle posledních informací by to mělo být v roce 2027.

Jako vždy berte tyto informace s rezervou. Jedná se o spekulace a Microsoft nic nepotvrdil a ani se k ničemu z toho nevyjádřil.