Magazín · Novinky · v úterý 9. 7. 2024 12:00
Vydavatel Manor Lords tvrdí, že ne každá hra by měla být live service
Generální ředitel vydavatelství Hooded Horse Tim Bender chce pro vývojáře udržitelnější cestu vpřed a říká, že by neměli být nuceni enormně pracovat, aby se jim nezhroutilo fyzické a psychické zdraví. Postavil se také proti myšlence, že každá hra musí hráče udržovat v neustálém napětí pomocí road map aktualizací po vydání nebo jiných plánů jako třeba live service.
V reakci na příspěvek na síti LinkedIn, který tvrdí: „Manor Lords je docela zajímavou případovou studií úskalí vývoje v režimu Early Access, kdy hra s malým týmem (a jako taková silně propagovaná) narazí na realitu hladového publika“ s důkazem o poklesu současně hrajících hráčů. Tim Bender tvrdí, že „to je přesně ten druh pokřiveného nekonečného růstu/zatížení a očekáváními/pohledy na křivku, která musí jít nahoru a která v herním průmyslu způsobuje tolik problémů“.
„Pokud má toto odvětví najít udržitelnější cestu vpřed, musíme se odklonit od takových případů, jako je tento. Úspěch by neměl vytvářet stále se zvyšující laťku nových růstových očekávání. A vydání by nemělo spustit stále se zrychlující běžecký pás, na kterém jsou vývojáři nuceni běžet, dokud se jejich duševní nebo fyzické zdraví nezlomí,“ uvedl Tim Bender.
Zdroj: Slavic MagicManor Lords je žhavý kandidát na indie hru roku
Šéf Hooded Horse je také názoru, že vydavatelé by neměli být posuzování dle svých největších úspěchů, ale naopak podle toho, jak jsou schopní reagovat na nezdary. V době, kdy se velcí vydavatelé honí za nekončícím růstem a „tituly s velkým dopadem“ a zároveň propouštějí zaměstnance, jsou tato Benderova slova více než vítaná.
Bender také poukazuje na to, že jeden z prvních patchů pro Manor Lords přesáhl přes 3000 slov a bez ohledu na podporu po vydání nebo naopak její nedostatek není nic špatného na tom, když si lidé „užijí nákup prémiového singleplayerového titulu" a poté skočí na další.
Manor Lords se jen za poslední měsíc prodalo přes 250 000 kopií a má velmi pozitivní hodnocení v recenzích – 88 %. Celkově se prodalo přes dva miliony kusů. Medián herní doby má 8 hodin a 48 minut na hráče, což je dle Bendera parádní výsledek. „Hráči jsou spokojeni, vývojář je spokojený a my jako vydavatel jsme nadmíru spokojení,“ dodal.