V roce 2016 se po letech čekání dostalo na filmové zpracování jedné z největších značek herního průmyslu - Warcraft. Asi jako každý film podle herní předlohy se pokusil prolomit tu kletbu, jež toto filmové odvětví sužuje, avšak podařilo se mu to tak napůl. Kvalitativně se na tom Warcraft: První střet drží docela dobře, na ČSFD se drží nad pěknými 70 %, ale ty finance... Duncan Jones, režisér, pro Collider uvedl, že nejenom ony jsou důvodem, proč bychom neměli s dalšími Warcraft filmy počítat.

Sám Jones by je natočil rád, měl v plánu udělat celou trilogii a prohloubit tak příběh, jež v Prvním středu rozjel. Dokonce si i myslí, že se jeho film začíná cenit až nyní, postupem času, ale to asi stačit nebude. Svými slovy udělal pro Warcraft: První střet vše, co bylo v jeho silách, a velice mu věřil. Během produkce spolupracoval s několika různými studii, včetně Warner Brothers, Universal či Legendary a samozřejmě se samotným Blizzardem.

Když se přesuneme zpět k oněm financím, s přibližně 160miliónovým rozpočtem se výdělky vyšplhaly celosvětově na 433 miliónů dolarů. Největší podíl na nich měla Čína, kde se vydělalo přes 200 miliónů dolarů. Avšak jak podotýká server ScreenRant, Hollywood si z čínských výdělků bere pouze 25 %, čili nějakých 50 miliónů, a to není zrovna moc. Z Ameriky je podíl větší - 50 % -, ale v rámci Spojených států a Kanady přibylo do kasičky necelých 50 miliónů, tedy vlastně 25 miliónů dolarů. Po sečtení všech výdělků z celého světa se dostáváme na 145 miliónů dolarů, které Warcraft: První střet pro sebe ve skutečnosti vydělal. 

Není tedy těžké nyní pochopit, že film si na sebe zřejmě ani nevydělal. Navíc v rozpočtu nejsou započítané výdaje na reklamu. Takže kdo by čekal ještě jeden díl, musel by mít hodně velké přesvědčovací schopnosti, aby někoho v Hollywoodu rozhoupal...