Diablo 3 je akční RPG, které se v průběhu let vyvinulo ve velký úspěch Blizzardu. Jako čerstvě vydaný titul však snášelo poměrně velké množství kritiky. Jedna z největších věcí, na níž si hráči stěžovali, se týkala grafické stránky. Konkrétně mnoho fanoušků považovalo hru za příliš jasnou a barevnou ve srovnání s tísnivou temnotou v prvních dvou titulech. V původní verzi hry to tak však nebylo.

Nedávno objevené snímky obrazovky shromážděné na webu PureDiablo naznačují, že v počátečních stádiích vývoje Diablo 3 vypadalo ve skutečnosti mnohem více jako Diablo 2. Tyto obrázky byly zveřejněny před několika měsíci Oscarem Cuestou, bývalým grafikem studia Blizzard North, které bylo zavřeno již v roce 2005.

Cuesta uvedl, že modely měly dost nízké polygony a že při vývoji používali pouze základní barevné mapy. Obrázky jsou zjevně neúplné, ale i tak je jasné, že počáteční vize pro Diablo 3 byla mnohem přímějším pokračováním jejího předchůdce.

Zatímco Diablo 3 stále roste, Blizzard minulý rok oznámil Diablo 4, ve kterém se vrátíme do drsné temnoty dobře známé z prvních dvou her. Zda to bude opravdu tak temné, jak si pamatujeme, není jasné, ale určitě se máme na co těšit. Bohužel čtvrté Diablo stále nemá datum vydání.