Magazín · Novinky · v úterý 13. 6. 2017 01:10
Pokračování bojů ve Středozemi v Shadow of War
V roce 2014 nám vývojáři z Monolith Productions přinesli jednu z nejúspěšnějších her toho roku, Middle-Earth: Shadow of Mordor. V té se v roli Taliona (člověk) a Celebrimbora (elfí přízrak) v jednom těle snažíte dostat do Mordoru kvůli odvetě proti Sauronovi.
Co Shadow of Mordor přinesl jako nové, byl systém Nemesis. Ten je postaven na žebříčku postavení Uruků (Vyšší Ork/Skřet). Pokud hráč některého z generálů zabije, systém ho nahradí jiným Urukem. Pokud některý z Uruků zabije hráče, dostane povýšení a nové schopnosti. Systém pak počítá s možnou hráčovou odvetou a má pro Uruky připravenou řadu hlášek. Kromě toho také s hráčovou schopností ovládat Uruky se nabízí možnost do systému dostat vlastního špeha.
Nové Shadow of War se ponese v podobném duchu. V tomto díle budete mít navíc svoji armádu, vlastní pevnosti, budete dobývat cizí pevnosti a porážet generály protivníků. Nemesis systém se částečně přenese i k žebříčku vašich generálů. Zde však budete mít možnost povyšovat své spolubojovníky sami. Ti vám poté budou sloužit jak v dobývání cizích pevností, tak v obraně těch vašich. Je nutno dodat, že každá pevnost pak bude mít i vlastní menší žebříček Uruků s různými funkcemi. A na špičce žebříčku na vás bude samozřejmě čekat boss.
Obecně se vývojáři v Monolith Productions rozhodli, že v Shadow of War budou rozšiřovat možnosti hratelnosti. Urukové se dočkají více podob, více emocí a více schopností. Hráč dostane více možností ovlivňovat vztahy s jeho podřízenými Uruky, více "zvířat" (nově i draky!) na kterých může jezdit/létat a více vybavení doplněné o nové schopnosti, kterými si může uzpůsobit styl hraní.
Z gameplay traileru vyplývá, že hlavní součást hry bude tvořit právě dobývání pevností v daných lokacích, oproti čistě otevřenému světu v Shadow of Mordor. Přesto má být svět Středozemě obrovský. Kolik různých měst a pevností budeme moci obsadit, ještě přesně nevíme. Chronologicky by tento díl měl být zasazený do událostí po Shadow of Mordor a přímo by na něj měl navazovat příběh Pána Prstenů.
Zatím to vypadá, že nová hra ze Středozemě bude mít co nabídnout. Nový, vylepšený, systém Nemesis a budování armády doplněné o skvělý příběh ze světa Pána Prstenů je obrovským lákadlem. Vývojáři si vzali sedm týdnů navíc na dokončení, aby nám mohli doručit ničím nerušený zážitek. Datum vydání bylo posunuto na 10.října.