Sony, potažmo PlayStation prošel nedávno změnou vedení. Hideaki Nishino byl povýšen na generálního ředitele PlayStationu a Hiroki Totoki se stal ředitelem celé společnosti. A jak už to tak bývá, změnou vedení přicházejí změny chodu společnosti. Zaměření na live service hry, to byla hlavní změna předešlého působení tehdejších šéfů. A jak už víte, ne moc dobrá změna, kromě Helldivers 2 se téměř nic nepovedlo dotáhnout do zdárného konce a skoro všechny projekty byly zrušeny.

To ale neznamená, že by Sony neměla nic v přípravě. Z oznámených her je tak v přípravě Death Stranding 2, Saros, Ghost of Yotei, Wolverine nebo Lost Soul Aside. Nové hry také připravují studia Bend, Media Molecule či Santa Monica. Co vše Sony připravuje, na to si musíme počkat, ale zřejmě se tak chce vyvarovat oznámení her roky dopředu.

I přes tyto přešlapy se ale společnosti daří, i když zrovna nevydává hojné množství exkluzivních titulů. To se ale má změnit, a i celkový přístup firmy k PlayStationu, jak sama řekla nová finanční ředitelka, Lin Tao. Ta se totiž chce více zaměřit na měsíčně aktivní uživatele (MAU) než na prodej samotných konzolí.

„V minulosti jsme se hlavně zaměřovali na prodeje hardwaru, ale nyní se více chceme zaměřit na naše aktivní uživatele. Z nich totiž máme pravidelné zisky,“ tvrdí finanční ředitelka.

Počet aktivních uživatelů v síti PlayStation Network se totiž neustále zvyšuje. Na konci minulého roku bylo v síti PSN aktivních 129 milionů uživatelů, a i přes mírný pokles v posledním čtvrtletí na 124 milionů, jde stále o meziroční nárůst.

Dle finanční ředitelky tak Sony více než kdy jindy vydělává na mikrotransakcích. Hry jako Fortnite, Roblox nebo Genshin Impact totiž generují nemalé peníze a filozofie je jednoduchá: Více lidí znamená více utrácení.

Lin Tao se sice nevyjádřila, jakým způsobem hodlá docílit zvýšení aktivních uživatelů, ale poukázala, že spousta lidí je v síti nových, nikoliv pouze z PS4 a PS5, a že čísla budou neustále stoupat. Pomoci by mělo další portování her na PC nebo na jiné platformy, více filmů či seriálů, které pomohou rozšířit zájem o danou hru, stejně tak větší investice do her pro jednoho hráče, které Sony vždy uměla.

Na závěr finanční ředitelka podotkla, že chtějí lépe investovat peníze do svého first-party segmentu. Tam v poslední době trochu ztráceli a chtějí se zlepšit.