Možná znáte švédské studio Paradox Interactive. Jsou známi svými historickými strategiemi a zejména díky Cities Skylines, největšího konkurenta SimCity. Všechny jejich hry se doteď vyvíjely na herním enginu Clausewitz-Jomini. V podstatě se jedná o dva samostatné smíchané dohromady. Ale v rozhovoru pro server Venturebeat nám vývojáři prozradili, že pro všechny další tituly se bude používat úplně nový engine. Poprvé ho na vlastní kůži pocítíme v Imperator: Rome.

"Clausewitz je jen hromada kódu, kterou můžete použít k vytvoření hry. Teoreticky ho lze využít na budovatelskou strategii či FPS. Ne že by vám na to dal nějaké specifické nástroje, ale zároveň vás nelimituje. Jomimi je určen pro mapově založené hry. Naše všeobecná vize je se pokusit o sdílení této technologie mezi co nejvíce projektů, abychom mohli dělat více větších a lepších her co nejrychleji.

Modeři se nás neustále ptají, proč jim nedáváme nástroje k vytváření her. Problém je, že žádné nemáme. Vše dělají lidé. Toto je největší věc, kterou změníme. Máme dva nástrojové inženýry a nabíráme další dva. Polovina našeho týmu se bude starat jen o budovací nástroje, aby vše šlo rychleji.

A nyní můžeme naplno využívat schopnosti DirectX 11. Navíc se způsob, jak hry interagují s grafikou, o generaci posunula, a tak je možné mít v nich více propracovanou grafiku s menší námahou, což je velmi podporující pro dělání například těch lesklých screenshotů."

Co z toho všeho plyne? Zaprvé budou všechny nové hry otevřené módům více než kdy jindy. Zadruhé budou moci využívat nové technologie, takže budou mít mnohem lepší grafiku, ale zároveň pojedou plynuleji.