Série Call of Duty začal už před několika lety, tehdy měla série i dost populární mlutiplayer a spousta hráčů i přes nové díly zůstala u multiplayeru starších dílů, především druhého dílu a prvního Modern Warfare. Hráčům se nelíbilo odklonění od historické přesnosti k moderním až spíše sci-fi zbraním a mapám. Activision se zaměřovalo na vesmír, trend battle royalle, ve kterém COD zrovna neuspělo a poté populární zombie mód, který nemohl chybět snad v žádném novém díle Call of Duty.

Restart série Modern Warfare tak přináší i restart multiplayeru, a tak jako celý díl i multiplayer zatím vypadá dost dobře. Bude mít některé známé tváře a pronikne tak do nostalgie, kterou hráči zažívají v původních dílech Modern Warfare, a jak ředitel designu Geoff Smith řekl během události v Los Angeles začátkem tohoto týdne: “Je to také pokus uniknout od toho, co Call of Duty aktuálně je”.

Ještě předtím, než se multiplayer dostal k médiím, tak kreativní ředitel Infinity Ward Pat Kelly mluvil o hlavních principech. Nejprve řekl “hratelnost je králem” zdůraznil taktéž “autentický a odvážný zážitek” což je i cílem Modern Warfare. Dalším aspektem je sjednocená hratelnost tak, aby vše fungovalo stejně jak v kampaní, či různých režimů multiplayeru.

Taktéž proběhla debata o tom, zda nové Call of Duty není pouze moderním remakem titulu z roku 2007. Smith poznamenal, že výzvou, s níž se vývojáři potýkají, je, aby nové Call of Duty bylo svěží jako nová hra, přičemž DNA hry zůstalo nedotčené. Výsledkem je, že pro Modern Warfare 2019 bylo vše odstraněno a znovu vytvořeno od základů. Čili žádný klasický remake.

Nový multiplayerový režim Gunfight dva na dva se už z názvu vyznačuje tím, že jdou proti sobě dva “týmy” po dvou hráčích a pokud váš spoluhráč zemře, jste odkázání sami na sebe. Tento režim je tak hodně o taktice a kooperaci se spoluhráčem. “Gunfight je rychlý a intenzivní, můžete získat pouze jednu šanci na výhru. Pokud zemřete na začátku, váš spoluhráč je ponechán sám, aby zabil dva soupeře. Zpočátku to bylo zastrašující, ale po několika zápasech jsem zjistil, že přemýšlím o mapách Gunfight zcela novými způsoby: Kde se moji nepřátelé pravděpodobně skryli? A jak bych je mohl překonat, abych získal první kill?” uvedl redaktor na server Polygon.

"Tyto mapy představují velmi drsný zážitek zaměřený na design," řekl Joel Emslie o Infinity Ward v rozhovoru pro Polygon. Protože Gunfight používá pro každé kolo náhodné, předem stanovené načtení, hráči jsou schopni “zažít plně vyrovnanou hru v tomto těsně komprimovaném prostoru,“ řekl. Je to také dobré místo pro rychlý tréning, protože si můžete vyzkoušet spoustu různých kombinací zbraní a je snadné do hry rychle vlézt a rychle z ni odejít, jelikož hry netrvají dlouho.

Zajímavé je i to, že Joel Emslie, umělecký ředitel série Modern Warfare, se nedávno vrátil do Infinity Ward. Hrál klíčovou roli počínaje Call of Duty 2 až po Modern Warfare 2. Taktéž stojí za oblíbenou postavou Captaina Price. Joel řekl, že když slyšel o tom, že Infinity Ward dělá restart série, musel se vrátit."Je to jako jít znovu domů," řekl zvukový režisér Stephen Miller. Stejně jako Emslie, Miller na Call of Duty pracoval 13 let. "Modern Warfare je pro mě srdcovka," řekl, "absolutně to miluji."

Nové Call of Duty je teď mnohem propracovanější. Miller zmínil, že kulky se v dálce odrážejí. Střelba do nepřátelského krytu vydává jiný zvuk, než jen klasická střelba napřímo. Když se hráči pohybují z jedné místnosti do druhé, můžete slyšet jejich kroky vrzající podlahy, zvuky dveří, při otevření a zavření, nebo můžete slyšet i tekoucí potok v pozadí. Hráči tak mohou pouze pomocí zvuků zjistit polohu nepřátel.

Další novinka - killstreaky jsou zpět. Infinity Ward chce, aby se hráči více snažili zůstat naživu, zejména v delších kolech s více hráči. Nebude to tedy už jenom honba za vysokým skórem.

Nicméně, nové Call of Duty zatím vypadá dobře a to včetně multiplayeru, ale jak média tvrdí, pár hodin nestačí k úplnému vyhodnocení, ale i tak se máme pravděpodobně na co těšit. Dle dostupných informací to tedy vypadá, že si vývojáři na hře skutečně dali záležet a nebude to tak pouze “další Call of Duty v řadě” ale mělo by se skutečně jednat o novou a propracovanou hru, jako když jsme před lety dostali první Modern Warfare. Nové Call of Duty vychází 25. října.