Jednou z největších kritik obchodu Epic Games Store je nedostatek funkcí a jedna z těchto funkcí je i ukládání do cloudu. Generální ředitel společnosti Epic Tim Sweeney řekl, že cloudové uložiště se zatím objeví u pár nových her, a že je již na cestě širší implementace této funkce.

Ukládání do cloudu je dnes již běžnou záležitostí, poprvé s tím přišel Steam v roce 2008 a od té doby se pomalu stává standardem a ulehčuje tak hráčům život. Všechen herní postup se nahrává na vzdálené servery a díky tomu lze k těmto savům přistupovat téměř odkudkoli. Je to užitečné ať už hrajete na více zařízeních, nebo si omylem savy smažete. I když Valve poskytuje cloud savy zdarma, stále tu jsou konzole, kde si za to ještě musíte platit v rámci členství PS Plus, či Xbox Live Gold, případně Nintendo Switch Online. A pokud chce někdo říkat, že Steam to má pro hráče zdarma a proto si bere 30% podíl na prodejích her, tak Tim se nikde nezmínil, že budou navyšovat procenta na úkor cloud savů.

Epic Games Store byl tedy spuštěn bez cloud savů a pro spoustu hráčů to byl jeden z faktorů, proč Epic nepoužívat. Funkce je zatím jen u některých her, avšak brzy bychom se měli dočkat plné implementace. “Než cloud saving plně rozšíříme, máme na něm ještě nějakou práci.” Dodal Tim. A co si o tom myslíte vy? Je pro vás cloud saving důležitý?