Z rozhovoru pro GamesIndustry se vynořila zajímavá zpráva o problematice hororových her a jejich prodejů. Fakta na stůl vyložil designér dnes již rozpuštěného studia Visceral Games, Zach Wilson. Visceral Games stojí za značkou Dead Space a před svým rozpuštěním pracovalo na akční adventuře ze světa Star Wars

„Tvorba survival hororů je obtížná. Hororové hry obecně jsou velice drahé na vývoj a nesmírně těžce se prodávají. Lidé nám sice nechávají odezvy, že Dead Space zbožňují, nicméně si jej nekupují, protože je moc strašidelný. A to se vyrušuje. Nemůžete prodávat hry na trhu, jenž je chce, ale v zásadě se neprodávají.“

Lidé nám sice nechávají odezvy, že Dead Space zbožňují, nicméně si jej nekupují, protože je moc strašidelný. A to se vyrušuje.

Visceral Games za svoji dobu stvořilo celkem tři Dead Space hry. Jednička i dvojka se pěkně nesly v hororové atmosféře opuštěných vesmírných lodí, zatímco trojka už byla spíše akčním titulem. Za tento krok bylo často na vývojáře nepěkně ukazováno. 

Wilsonovo stanovisko má rozhodně něco do sebe. Posledním velkým hororovým titulem na trhu je The Evil Within 2. Bude zajímavé sledovat, jak se mu vydaří prodeje a jestli se teoreticky potvrdí Wilsonův názor, tedy jestli si na sebe TEW 2 vydělá, případně jak moc předčí svůj rozpočet.