Na akci Credit Suisse 21st Annual Technology se EA znovu rozpovídalo o zavření studia Visceral Games, jež nám v minulosti přineslo skvělou hororovou značku Dead Space. Hráče podle EA hry typu Dead Space, tedy lineární hry, zkrátka nebaví.

Samotné studio provázela poslední dobou krize, kdy se muselo zmenšovat. Nakonec situace vyústila tak, že bylo studio rozpuštěno a vývojáři byli rozesláni do jiných studií. Ještě před rozpuštěním pracovalo Visceral Games na adventuře ze světa Star Wars. Snažilo se o posunutí hranic videoherního světa, ale podle EA se z hry stávala spíše pouhá lineární hra, a lineární hry nemají hráči rádi stejně jako před pěti, deseti lety.

EA si spočítalo, že peníze z prodejů by nemusely být dostatečné, a tak nechalo studio radši rozpustit. Nyní jsou vývojáři u her, které mají potenciál býti úspěšné. Pro samotné EA nebyl tento krok jednoduchý: vývojářů bylo několik desítek a EA chtělo, aby většina z nich byla stále zaměstnaná.

Mluvčí EA řekl, že tyto kroky se snaží dělat co nejdříve, když se něco přestane dařit: "Někdy to musíte utnout, když víte, že vám to nevydělá dostatek peněz."