Magazín · Novinky · v sobotu 28. 10. 2017 09:10
"EA jde o peníze, nezajímají ji hráči," uvedl vývojář Mass Effectu
Společnost Electronic Arts je častým terčem vtípků, posměchu a výčitek. Z části je to pochopitelné, touha EA po penězích je cítit. Stačí se například podívat na počet přídavků pro populární The Sims a ejhle, to je pěkná sumička, kdybyste si to chtěli koupit najednou. Útočit na ni za každou cenu je ale trochu scestné, neboť EA umí stále dělat dobré hry.
O co ale tedy jde? V rádiovém podcastu Waypoint Radio se objevil bývalý vývojář Mass Effect: Andromeda, Manveer Heir, který momentálně pracuje v nezávislé scéně. V podcastu se do EA docela opřel a vyřkl větu, která je tak nějak známá už dlouho: EA jde jenom o peníze, o hráče nejeví velký zájem.
Proč například EA plodí co nejvíce multiplayerových her a na singleplayerové zanevírá? A když už vytvoří hru s kampaní, proč ji dělá s otevřeným světem, což je například i případ Andromedy? „Můžete z nich dostat více peněz“, vysvětlit Heir.
„Hry s otevřeným světem, dá se říci, EA vyžaduje. Do nich se hráči mají tendence neustále se vracet. A při té příležitosti můžete využít sílu mikrotransakcí, například ve formě kartiček, které můžete znát z Mass Effectu 3. Jak totiž hráče donutíte vracet se do hry, i když v ní strávily desítky i stovky hodin? EA, podobně jako jiným velkým herním vydavatelům, jde hlavně o co největší výdělek a návrat investic. Nezajímá je, co hráči chtějí. Zajímá je, za co si hráči zaplatí.“
„Síla mikrotransakcí je neuvěřitelná. Nemůžu říci přesné číslo, ale povím vám tohle: Když vyšly kartičky pro Mass Effect 3, vydělalo se díky nim obrovské množství peněz. I proto má Dragon Age multiplayer. I proto se multiplayer dostal do titulů, kde předtím nebyl. My jsme to tím ziskem způsobili. Je to opakující se příjem proti jednotnému příjmu.“
Heir prozradil, že na oněch kartičkách dokázali někteří hráči utratit až 15,000 dolarů.
Mimoto si Heir rýpnul do novinky od BioWare, Anthemu, která vyjde někdy příští rok. Podle Heira to není tradiční titul od BioWare už jen tím, že se jedná o čistě multiplayerovou záležitost. EA rozpustilo studio Visceral a lidi z něj přesouvá do Vancouveru, kde se na Anthemu pracuje. „Tříáčkové singleplayerové hry jsou nyní pro EA mrtvé,“ zakončil Heir.