Inteligence nepřátel ve hrách se často blíží k bodu mrazu, neboť naskriptovaní vojáčci jsou schopní po tuctech nabíhat přímo před váš zaměřovač a čekat, až je v poklidném tempu postupně sejmete. Samozřejmě záleží na konkrétní hře jako takové. Někdy jsou nepřátelé poměrně chytří a jejich IQ se blíží aspoň napařovací žehličce. Ale ne, vážně. 

Jenže co s tím udělat? Změnu, možná až revoluci, se snaží vytvořit studio DICE, které stojí zejména za hrami ze série Battlefield. Švédské studio pracuje na unikátním systému Search for Extraordinary Experiences Division, zkráceně SEED. Ten má za úkol pomoci nepřátelům v tom, aby se od vás "učili" a byli schopni sami měnit svoji taktiku podle toho, jak hrajete vy. Od krytí, pohybu, ale také doběhnutí si pro munici, která jim dochází, či doplnení zdravíčka.

SEED sám o sobě je ještě nedotažený. Jak samo DICE řeklo, najednou se postavičky točí v kruhu a čekají na jistou smrt. Otázkou tedy je, jak moc DICE pokročí a jestli se SEED ukáže už v připravovaném Battlefieldu V, jenž by nás měl zavést do druhé světové války. DICE ujišťuje, že pokud nebude systém dostatečně propracovaný, zbytečně jej neuvolní. Do vydání Battlefieldu zbývá cirka půl roku, jak tomu bývá zvykem poslední roky.