Už tomu bude téměř dva měsíce, co světem prolétla zpráva, že Xbox, potažmo Microsoft, uzavřel studia zodpovědná za Redfall a Hi-Fi Rush. Ačkoliv bylo uzavření Arkane Austin smutná zpráva, Redfall moc úspěšný nebyl a do jisté míry to dává smysl. Uzavření Tango Gameworks, autorů oceňované, vysoce hodnocené a oblíbené hry Hi-Fi Rush, už ale zvedlo nejedno obočí.

V rozhovoru pro Variety se Matt Booty, současný šéf Xbox Game Studios, rozpovídal právě o této situace a nastínil, co se stalo a co stálo za zavřením tohoto studia.

Do úplných detailů nezašel – detailní post-mortem nejspíš přijde s nadcházejícími roky – přesto navrhl podnětný důvod.

Myslím, že je třeba vzít v úvahu, že pro nás je to situace, která se týká jak budoucnosti, tak ohlédnutí za jedním určitým zápasem... Je spousta věcí, které se podílejí na úspěchu hry. Jaké máte vedení? Jaké máte kreativní vedení? Je to ten stejný tým, který předtím udělal něco úspěšného?“ Řekl.

Právě poslední věta dává největší nahlédnutí do možné problematiky, se kterou se tým v Tango Gameworks potýkal. Koneckonců, začátkem minulého roku - přibližně jen měsíc po vydání Hi-Fi Rush - odešel zakladatel Shinji Mikami.

Musíme se na všechny tyto věci podívat společně a pak se sami sebe zeptat, zda jsme připraveni na úspěch do budoucna. A i když dříve existovaly faktory a situace, které vedly k úspěchu, nemusí tu stále být [...],“ dodal Matt Booty.

Znamená to, že nové vedení studia nechtělo s Microsoftem spolupracovat? Možná se chtěli zaměřit na hry, se kterými Microsoft nesouhlasil? Možná nebylo kompetentní. Možností je spoustu a skutečnou pravdu se dnes a nyní bohužel nedozvíme.