Oznámení před čtyřmi dny rozesmutnilo fanoušky Prince z Persie, kteří se těší na remake The Sands of Time. Odklad na rok 2026 byl velký šok, který nezmírnil ani nic neříkající teaser trailer s hořící svíčkou. Ubisoft to teď napravuje a zveřejňuje rozhovor s vývojáři z Ubisoft Montreal. Ty se podělili o jejich vizi.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake z dílny tohoto týmu bude moderní předělávkou, která bude v jistých ohledech dost jiná. Na samém začátku si vývojáři určili, co chtějí nechat, co malinko upravit a co naopak úplně předělat. Ve všech třech případech pamatují na respekt, který je součástí pilíře postaveném na těchto čtyřech základech.

Kreativní ředitelka Bio Jade Adam Granger prozradila, že některé prvky zůstanou stejné. Je to například běh po zdi. Ten považují za natolik ikonický, že by byla škoda se ho snažit změnit. Místo toho ho chtějí udělat co nejvíc podobný. Stejně je na tom dýka. Potom jsou tady základní prvky, které respektují a posouvají. Jmenovitě schopnosti času, tón hry a gravitační hratelnost. Dále modernizují design úrovní a zvětšují měřítko světa. Chtějí, aby hráči byli ohromeni zámkem. Trochu mění rovněž výzvy.

Šéf vývoje Michael McIntyre se věnoval boji. Ten prochází většími změnami, protože by u současných hráčů působil zastarale. I tady jsou ale momenty, které v remaku zůstanou. Je to například bodnutí do ležícího nepřítele, abyste z něj dýkou vysáli písek. To samé se týká charakteristických útoků a kotoulů z originálu.

„Myslím, že souboje jsou toho dobrým příkladem. Původní souboje by pro mnoho dnešních hráčů byly dost zastaralé. Souboje ve hrách jako Prince of Persia se za 21 let od vydání značně vyvinuly a některé nedávné hry, jako Dark Souls a God of War, skutečně pozvedly boj i pro příležitostné hráče. To je oblast, kde je třeba myslet na moderní styl,“ uvedl McIntyre.

V další části rozhovoru se McIntyre věnoval příběhu. Budou vyprávět stejný milostný příběh, který považují za krásný. I tady ale existuje spousta nuancí, jak mohou příběh servírovat, aby byl pro hráče skvělým zážitkem. Největší příběhovou změnou je Farah, jež dostane více prostoru. Neznamená to ale, že bude hratelná. Místo toho bude mezi Farah a princem více interakcí, abychom se o jejich vztahu dozvěděli další zajímavosti. „Jednoduše budou trávit více času vedle sebe,“ vysvětlil.

Kreativní ředitelka Bio Jade Adam Granger k tomu přidala další část. V remaku se snaží modernizovat její ztvárnění a přetvořit ji ve skvělou postavu, a to tím, že bude mít větší hloubku a děj. Spousta nového obsahu související s Farah bude nepovinná.

Tak snad se dílo zadaří a princ se vrátí ve vší parádě. Vývojářům z indických poboček to nevyšlo, jim byl remake odebrán. Prince of Persia: The Sands of Time Remake má vyjít až v roce 2026 pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.