We Were Here Forever je už třetím pokračování unikátní kooperativní puzzle adventury, kde klíčem k úspěchu není jen řešení logických hádanek, ale i komunikace mezi vámi a vaším parťákem. Po dohrání prvních tří dílů jsme s Honzasem již dlouho vyhlíželi příchod pokračování a nutno tedy podotknout, že očekávání byla dost vysoká, protože všechny tři předchozí díly jsme si oba naprosto zamilovali. Dokázal tedy We Were Here Forever obstát a neudělat ostudu svým starším sourozencům? Rozhodně dokázal, ale přece jen to má své ale…

Ve hře We Were Here se vžijete do role jednoho ze dvou dobrodruhů a společnými silami se spolu se svým kamarádem nebo i náhodným parťákem vydáte vstříc různorodým hádankám. Hlavním klíčem k úspěchu bude hlavně vaše komunikace, protože bez ní se daleko nedostanete. Základním pravidlem je totiž totiž fakt, že často nebudete se svým kolegou v jedné místnosti, ale hádanky bude řešit odděleně a využívat tak toho, co vidíte vy, ale váš kamarád nemůže. Vaším úkolem ho tak bude například navigovat skrze bludiště, popisovat různé prapodivné obrázky a výtahem mu posílat předměty, které zrovna bude potřebovat. Nebo to může být i naopak, role se budou různě střídat, takže i díky tomu hratelnost zůstává hezky dynamická.

Hádanky jsou pak udělané na výbornou. Jednou budete muset zapojit mozkové závity, podruhé půjde primárně o komunikaci. Společně budete muset projít téměř dvacet hádanek, přičemž každá je opravdu originální a nabízí jinou obtížnost. Co se pak právě obtížnosti týče, tak ta není nikterak vysoká a hratelnost nabízí krásný balanc mezi tím, kdy se ještě budete bavit, a kdy už si budete připadat naprosto v koncích a nebudete vědět správné řešení.

Prostředí hradu Castle Rock je pak stejně jako hádanky velmi nápadité a různorodé. Jednou budete běhat v hradních kanálech, podruhé po hřbitově. Grafický kabátek hře velmi sluší a i když se asi nejedná o nejkrásnější hru, kterou jsme kdy hráli, tak si rozhodně není na co stěžovat. Horší už je to pak u animací. Ty občas naprosto chybí, nebo nejsou nikterak přesvědčivé.

Ani hudební stránka hry na tom není vůbec špatně. Každá lokace má svůj soundtrack, který se nápaditě hodí k danému tématu. Zvuky jsou taky povedené a různé děsivé šepoty nebo skřípání krásně ladí atmosféru.

Kde už ale pak We Were Here zaostává, je příběh. Původní díly o příběhu nikdy vlastně ani tak moc nebyly a z mého pohledu to ničemu nevadilo. Vývojáři se to ale u We Were Here Forever snažili změnit a výsledek je takový všelijaký a ve finále odejdete ještě více zmatení, než jste byli před hraním.

Cut-scény, které se vám snaží příběh odvyprávět jsou vizuálně parádní, ale často jsou naprosto náhodné bez většího kontextu. Zajímavou mechanikou příběhu jsou pak ale hádanky, kde budete muset hledat jednotlivé postavy hradu podle jejich příběhových indicií. Škoda jen, že právě tyto příběhové hádanky patří k těm méně zajímavým z celého We Were Here.

Doteď by se mohlo zdát, že je čtvrtý díl We Were Here skoro dokonalým titulem a popravdě jím i skoro je, nebýt jedné malé vady na kráse. A když říkám malé, tak to není tak úplně pravda, protože technická stránka hry je naprostá katastrofa. Velké otevřené lokace nezvládají ani výkonnější počítače na více než 10 snímků za vteřinu, množství různorodých glitchů a menších bugů je znatelné a to, že bylo potřeba hru relativně často restartovat, je vážně škoda.

We Were Here Forever je skvělým titulem, který jsme si s Honzasem užili. Herní doba zhruba deset až dvanácti hodin je více než slušná a hádanky jsou promyšlené do nejmenších detailů. Samozřejmě se najdou zábavnější i ty méně zábavné, ale jejich balanc, různorodé prostředí i mechaniky, které se neustále mění, z nich dělají výbornou zábavu. Například rozhovor s chobotnicí, ve kterém musíte popisovat různé zvuky a následně je překládat ve slovníku, je dokonalá hádanka, při které se zasmějete, ale zároveň budete muset docela přemýšlet.

We Were Here Forever navíc obsahuje i češtinu, jestli se to dá tedy tak nazvat. Překlad je totiž jen poloviční. Spousta textu není přeloženo vůbec nebo to vypadá, že to někdo překládal skrze Google překladač, takže pokud vyloženě neumíte ani slovo anglicky, tak vám překlad možná v něčem pomůže, ale stejně tohle není úplně povedená čeština, kterou byste ve hře chtěli vidět.

Nebýt horšího příběhu a naprosto katastrofální optimalizace, řekl bych, že se jedná o nejlepší kooperativní adventuru, kterou si můžete se svým kamarádem zahrát. Takových titulů je totiž na trhu potřeba rozhodně více. Škoda jen tedy, že hru musíte vlastnit oba dva a nestačí tak, že si hru koupí jen jeden a toho druhého by k sobě pozval. I přes svých pár chybiček se ale jedná o skvělý a téměř dokonalý titul, který si vaší pozornost rozhodně zaslouží.

Od týmu Indian si We Were Here Forever odnáší velmi pěkných 8 z 10. A to hlavně kvůli špatné optimalizaci, kterou ale vývojáři snad brzy opraví a slabšímu příběhu.