Po dvaceti letech nám Sega přináší oslavný balíček těch nejikoničtějších her ze světa ježka Sonica.  A to prvních čtyř dílů, které nejednoho hráče v minulosti zvedly ze židle, donutily ho běžet do obchodu a pořídit si ke hře i novou konzoli od Segy.

Tak jako Mario byl maskotem Nintenda v 90. letech a zvedal jeho prodeje, i ježek Sonic se zasloužil o velkou podporu značky Sega.  Hráči potřebovali něco, co překypuje barvami a co je vtáhne do hry, a to modrý sprinter uměl dokonale. Ježkova rychlost v kombinaci s pěkným, jednoduchým příběhem a skoro až nekončícími výzvami, to byla ta správná nabídka pro hráče. No a díky Sonic Origins si budeme schopni tyto nejslavnější díly zahrát pěkně pospolu.

Abych připomněl, o co v prvních dílech šlo. V kolekci nalezneme hru Sonic the Hedgehog,což je první díl této série. Seznamujeme se tak s hlavním hrdinou Sonicem a jednoduchou, ale funkční zápletkou, ve které jde o to, že geniální a zlý doktor Eggman, později představen celým jménem jako Doktor Ivo Robotnik, si chce podmanit celý svět.

Prvním z kroků pro splnění tohoto snu je ten, že uvězní zvířátka a Sonicovy kamarády ve zkázonosných robotech, kteří ze zvířátek čerpají energii. Druhý z plánů Robotnika je získat kouzelné smaragdy, které jsou schopny napájet jeho nadčasové zbraně, kterými by si podrobil svět. Vaším úkolem jakožto hráče je proběhnout se Sonicem danou úroveň, získat smaragdy, porazit roboty doktora Eggmana a zachránit zotročená zvířátka.

Dalším dílem v balíčku je Sonic CD, který volně navazuje na předchozí díl. Stále se snažíte překazit plány Dr. Robotnika na ovládnutí planety, ale tentokrát zažijete i hrátky s časem, které vás dostanou do budoucnosti. Oproti prvnímu dílu je Sonic CD ještě více dynamičtější, ale hratelnost je jednodušší.

Třetím dílem ve sbírce je Sonic the Hedgehog 2. Řekl bych, že je to nejlepší díl Sonica vůbec, vytáhl z tehdejších možností maximum. A zároveň vychytal nepříjemné chyby, na které jsme mohli narazit v prvním díle. Důkaz úspěšnosti tohoto dílu byl i počet prodaných kopii, který činil 6 milionů.

Příběh zůstává stále stejný. Jen náš hrdina se lépe ovládá a je ještě rychlejší. A připojuje se k němu i jeho kamarád Tails a spolu s ním i možnost hrát ve více lidech.

A posledním dílem je Sonic the Hedgehog 3, který se liší tím, že vám v průchodu pomáhá i Tails. Seznámíte se také s Knucklesem, který je střážce smaragdů a kterého Robotnik dostane na svou stranu, takže vám dělá naschvály a stráží různé pasti. Třetí díl mě osobně z původních dílů přijde herně nejslabší, ale nejsme tu od toho, abychom recenzovali jednotlivé díly, ale abychom vám přiblížili, jaká vylepšení vám přinese balíček Sonic Origins. Protože nám toho slíbil hodně.

Po pravdě více, než dodal. Než Sonic Origins vyšel, všude se chlubil slovy jako redesigned, remake nebo new resolution. No, pravda je taková, že jediné nové a pěkné, co nám Origins nabídne, je to, že si všechny dříve jmenované díly můžeme zahrát v pěknějším rozlišení 16:9 na rozdíl od původního 4:3. A to je vše. Ne vážně, nic víc pěkného nedostanete. Hra vypadá skoro stejně jako původní díly. A i když nám úvodní menu Sega představila v krásné grafice, tak to bylo naprosto vše, kde jsme mohli vidět znatelnou grafickou změnu. Jakmile se tímto menu proklikáte do konkrétního dílu, tak se zobrazí původní verze.

Původní grafika mi nijak nevadila, ale vzhledem k zahlcení slibů, jak krásná kolekce to bude, cítím velké zklamání. Pro velké fanoušky Sonica je asi fajn mít tyto díly po ruce. Ovšem za cenu 40 euro by bylo pro nás výhodnější koupit si díly samostatně. Což už ale nejde, protože před vydáním této kolekce se koupě jednotlivých dílu znemožnila. Tenhle krok považuji rozhodně za špatný.

Stále si ovšem můžete první díly pořídit na svůj tablet nebo telefon. Kde jsem je taky vyzkoušel. Graficky vypadají stejně a jsou dostupné dokonce zdarma, pokud tedy snesete mezi koly reklamu. A pokud byste si chtěli koupit plnou verzi bez reklam, stojí vás to pouhých 49 korun za díl. Jediná pozitivní věc je taková, že si můžete dopřát kultovní díly na Playstationu a Xboxu nové generace poměrně snadno, v balíčku jsou navíc všechny DLC a možnosti hrát za bonusové postavy hned od začátku.

Osobně mi chybí nějaké sběratelské předměty napříč díly, aby hráči měli určité výzvy. Ano, opět zde funguje muzeum. Což je místo, kde si za speciální hvězdy můžete otevřít jednotlivé části ze světa Sonica, jako je hudba, ilustrace a nově i animovaný příběh, který byl přidán speciálně pro tuto oslavnou edici. Ale ani to nestačí a působí to opavdu pocitem, že nám tam dali narychlo alespoň něco málo. A pokud byste si chtěli už tak chabou radost rozšířit o více hudebních doprovodů, hardcore mód a animace postav v hlavním menu, tak si připlatíte dalších 10 euro.

Smutné je to, že většina fanouškovských předělávek prvních dílů je na tom lépe než to, co jsme dostali ve verzi slavící přes 20 let Sonica v našem herním světě. Takový Sonic 2 HD je nádherný příklad remasteru, za který bych i několik stovek klidně dal. Pokud bych měl ohodnotit Sonic Origins, tak by to bylo 3 body z 10. Vyšší rozlišení totiž nepřebije fakt, že z nás Sega zase chce ždímat peníze.