Indie hry to nikdy nemají lehké. I když přijdou s originální herní mechanikou, většina hráčů je zahodí, jen kvůli grafickému kabátku. Protože PC MASTER RACE!!! Ze stejného důvodu hned několik hráčů zavrhlo Void Bastards, komiksovou střílečku, kde se více vyplatí přemýšlet než jet Rambo styl.

Jste úplně zbyteční

Ve střílečkách býváte nabouchaný chlapák s obřím dělem, nebo máte speciální schopnosti, či oblek. Void Bastards ovšem vše bere trošku jinak, protože jste naprosto zbytečný. Jakmile umřete, najde se nové tělo, které bude ochotno plnit mise pro umělou inteligenci. Vaše loď totiž havarovala a vaším úkolem je posbírat pár součástek a doručit je zpátky do lodě. Jen abyste zjistili, že pořád něco chybí. Tak jste vyflusnuti zpátky do kosmu a můžete šťastně sbírat dál. Příběh je vyprávěn pomocí známých komiksových bublin. Krásným dodatkem je, že po smrti hra vědomě čím dál více zrychluje přehrávání ukázek.

Komiksový vzhled si hra drží i mimo ukázky. Jak jsem již zmínil, vaším hlavním úkolem je sesbírat součástky, potřebné na opravu lodě. Posouváte se postupně hlouběji do neprobádaného vesmíru a rabujete lodě. V cestě vám budou stát výbušní turisti, a to doslova, zombieci, čarodějové, duchové a robotičtí piráti. Přesně tak, stejně jak popisují konspirační dokumenty ve dvě ráno. Každý nepřítel má jiné slabiny a schopnosti, musíte tak taktizovat a obzvláště na začátku se spíše skrývat, protože útok se může rychle změnit v útěk. Bohužel se nepřátelé až moc opakují, což po chvíli zjednoduší celou hru. Jedná se o typickou Rogue-like hru, kde abyste poustoupili dál, musíte zkrátka párkrát zemřít. Každá nová tělesná schránka přináší nové výhody, i nevýhody. Za někým se automaticky zavírají dveře, někdo sní více jídla, které je potřebné pro doplňování životů a někdo zkrátka dupe, takže ho nepřátelé rychle objeví.

Čím hlouběji do vesmíru se dostáváte, tím větší bude hrozba. Musíte se proto pořádně vybavit. Každý typ lodí skrývá jiné předměty. Například se ve hře nachází loď plná výbušných robotický kočiček. Z předmětů pak vyrábíte nové zbraně, granáty, brnění, lokátory a další vymoženosti, které vám ulehčí průchod hrou. Bohužel hra toho neobsahuje moc. Po pár hodinách již víte kde se co nachází, co na koho nejlépe působí a tak se z obtížné hry stane doslova rychlý průběh. Toho si již všimlo několik hráčů, a tak můžete celou hru odehrát pouze se lžičkou. Protože jak jsme se poučili, tužka je smrtelná zbraň. Hra dokonce nabádá k tichému přístupu. Lodě skrývají tajné průchody a u dveří můžete vidět zvuky šlápot, které vás varují o nebezpečí.