Owlchemy Labs, tvorcovia pôvodného Job Simulátoru sa rozhodli na túto VR hru nadviazať logickým dielom – Vacation Simulator vás prevedie simulovanou dovolenkou, pričom spoločníkov vám budú robiť všadeprítomné boty vyzerajúce ako staré CRT monitory.  V hre vás čakajú celkovo tri dovolenkové destinácie – Pláž, les a hora. V každej môžete plniť niekoľko viac či menej podobných úloh, za ktoré získavate body. Tie vám potom odomknú špeciálne lokality v každej destinácií – v prípade pláže je to potápanie za pirátskym pokladom, v lese zase nečakane prechádzka lesom no a na hore je to samotná hora a jej šít. Osinou vo vašom virtuálnom zadku bude Effective bot, ktorému sa stále nepozdávajú nejaké čísla. Ale to je aj tak celkom jedno, dôležité je, čo v hre vlastne budete robiť.

Rutina a stereotyp

Popravde toho veľa nie je iba: stavanie hradu z piesku, varenie, fotenie, potápanie, chytanie motýľov, hádzanie lopty, chytanie rýb, maľovanie, záhradkárstvo, fotenie, varenie, opekanie, stavba hradu z ľadu, varenie, pečenie, štrikovanie, guľovanie, lezenie, lyžovanie a fotenie. Áno, znie to ako veľké množstvo činností, problém je, že sa na seba tak veľmi ponášajú a sú také podobné, že sa pri hraní veľmi rýchlo začnete nudiť

Najzábavnejšou vecou na hre sa tak stáva hádzanie náhodných predmetov do náhodných smerov, snahy o rozbitie fyziky, či robenie rôznych prkotín, ktoré absolútne nesúvisia so zadanými úlohami. Tvorcovia však s týmto rozhodne počítali, takže v každom kúte nájdete nejakú blbosť, s ktorou sa môžete zabávať. Prípadne môžete mlátiť všadeprítomných botov, čo je na počudovanie, veľmi terapeutické.

Je potrebné podotknúť, že niektoré aspekty hry trpia nepresným ovládaním, alebo nedostatočným vysvetlením toho, čo máte robiť. Dodnes netuším, čo presne som robil v záhradke okrem toho, že som do hliny narval náhodné kvety náhodných tvarov, farieb a veľkostí a z nejakého dôvodu za to dostal body. A to ani nezačínam o varení jedla, ktoré kým som pochopil ako na seba správne nasunúť, aby sa mi nerozpadlo, tiež to chvíľu trvalo.

Humor nestačí

Hru veľmi nezachraňujú ani pomerne vtipné texty a dialógy prebiehajúce medzi jednotlivými botmi a vami. Áno, nad väčšinou sa pousmejete, pri niektorých dokonca vypustíte z nosa trochu vzduchu, čo vám zahmlí VR headset a občas sa dokonca aj celkom nahlas zasmejete, čo spôsobí pochybnosti o vašom psychickom zdraví u vašich spolubývajúcich, známych a susedov, ale na to, aby som sa smial sa predsa nepotrebujem potiť s VR okuliarmi na hlave.

Vacation Simulator teda neprináša nič, čo by nás oproti Job Simulatoru prekvapilo. Je to skupina VR minihier prepojená akýmsi príbehom. Mladších hráčov môže tento titul celkom slušne zabaviť, obávam sa však, že aj napriek snahám tvorcov o nápadité úlohy sa v hre začnete pomerne skoro nudiť. Hra totiž od vás nepožaduje takmer žiadne reálne schopnosti alebo zlepšovanie svojich reakcií či presnosti, ako je to v iných VR tituloch. V konečnom dôsledku tak ide predovšetkým o virtuálnu prechádzku šialeným svetom, ktorá síce na čas zabaví výstavbou sveta, vtipnými dialógmi, textami a situáciami, samotnou hrateľnosťou však neoslní a rozhodne vám nedá motiváciu hru reálne dokončiť a všetky úlohy dotiahnuť do konca. Hre teda udeľujeme 6 bodov z desiatich.