Konečně jsme měli tu čest zahrát si a zrecenzovat něco, na co jsme už nějaký ten pátek čekali. Už od vydání prvního traileru jsme věděli, že si tohle nutně potřebujeme zahrát. Přinášíme vám recenzi na velmi očekávaný Minecraft Dungeons!

NĚCO NÁM TO PŘIPOMÍNÁ

Kdybychom měli zkráceně popsat, o co jde, tak se ve zkratce jedná o Diablo převléknuté do kabátku světa Minecraftu. Hlavním úkolem je probojovat se všemi dungeony a porazit hlavního posedlého záporáka Arch-Illagera. A už dlouho se nestalo, že bych si vypěstoval k nějaké herní postavě tak upřímnou nenávist, jako právě k němu.

Na úplném startu si vyberete vzhled vašeho hrdiny. Je zde na výběr jen několik málo již předpřipravených skinů a chybí tu možnost sestavit si vlastní. Minecraft Dungeons nabízí jak online, tak i lokální multiplayer až pro celkem čtyři hráče. Hrát ve více lidech samozřejmě přináší značné výhody, už jenom kvůli tomu, že pokud jeden z hráčů zemře, ten druhý ho může oživit a zachrání si tak velmi cenné životy. Naopak, když hrajete sólo, bude vás Minecraft hodně rozčilovat. Mluvím z vlastní zkušenosti…

DUNGEONY PLNÉ NEPŘÁTEL A FRUSTRACE

Každý dungeon se snaží být nějakým způsobem odlišný od těch ostatních. To především svým prostředím, různými pastičkami nebo typy nepřátelských mobů. Pokud jste třeba z Diabla zvyklí, že si cestu skrze dungeon musíte hledat sami a máte při tom čas prohledávat skrytá zákoutí, u Minecraft Dungeons máte na mapě značku, která vás přesně naviguje. Z počátku to může působit jako tahání za ručičku. Později však pochopíte, že vám hra skutečně nedá nic zadarmo a bude na vás vypouštět masy mnohdy až otravných mobů. Díky tomu souboje působí zmatečně a ztrácíte přehled o tom, kde se nacházíte. To velmi často končí vaší smrtí.

Na dokončení daného dungeonu máte 3 pokusy, přičemž se po selhání spawnete poblíž místa, kde jste to nezvládli. Po vyčerpání záchranných životů se vracíte zpět do svého base campu, což vám dá dostatečný prostor k tomu se jít uklidnit do vedlejší místnosti k boxovacímu pytli. Poté se můžete opět vrátit. Hra je to opravdu těžká, a to pocítíte zejména v posledních čtyřech dungeonech, u kterých není tajemstvím, že si pokus o jejich dobytí zopakujete i několikrát.

Každý dungeon zvládnete projít za 30-45 minut, což natahuje celkovou herní dobu na přibližně 9 hodin. Ve hře se ale objevuje informační okénko o tom, že přijde další rozšíření mapy, které bude možné si později dokoupit. Jestli je to hodně nebo málo je diskutabilní. Od takové hry se dá pochopitelně očekávat třeba něco málo pod 20, možná 30 hodin. Jenže průchod hrou je silně repetitivní, nečekají tu na vás žádné puzzly, žádné složité hádanky ani hledání správné cesty. Zkrátka jenom bušíte do nepřátelských mobů a… to je ve své podstatě všechno. Za to hráče silně motivuje touha po tom zabít Arch-Illagera, který stojí za hromadou vašich úmrtí.

SILNÉ OZBROJENÍ JE ZÁKLAD, BEZ KTERÉHO SE NEOBEJDETE

Z mobů i z truhel padají předměty jako brnění, zbraně, dokonce i lektvary (potiony, chcete-li). Protože se jedná o Minecraft, nesmí zde samozřejmě chybět možnost si předměty „enchantovat“. Enchant body získáváte za postup do dalšího levelu. Rozhodně užitečným společníkem zde může být netopýr, pejsek, lama nebo iron golem. Pomocníci útočí vždy na nejbližšího moba a přitahují na sebe pozornost. To vám dá například dostatek času na čekání, než vám vyprší cooldown na léčebný lektvar nebo nějakou jinou schopnost, díky které zlikvidujete nepřátelskou vlnu.

Musíte být neustále ve střehu a aktivně hlídat svou hodnotu zdraví. Je zde sice možnost komfortního a účinného útoku na dálku, tím mám pochopitelně na mysli šípy, ale těmi je v první řadě nutné šetřit. Pokud si navyknete s nimi plýtvat, budete trpět jejich nedostatkem, což může být během bossfightu docela tvrdý oříšek.

Je to úplně nová hra a ta se samozřejmě neobejde bez bugů. Pravda, není jich sice mnoho ale je k vzteku, když vám hra spadne uprostřed bossfightu. Objevil se i bug, který bych si přál, aby nebyl odstraněn a byl ve hře zachován. Není totiž nic potěšujícího, než když se boss sekne a nemůže se hnout z místa.

Mimo vše ostatní sbíráte i emeraldy, které stejně, jako v klasickém Minecraftu, fungují jako platidlo, za které si lze v base campu u villagerů koupit lootbox. Z těch může vypadnout nějaký epický předmět nebo úplná cetka, kterou můžete zase prodat.

REKAPITULACE A HODNOCENÍ NA ZÁVĚR

Jak jsem už zmiňoval, jedná se o silně repetitivní hru, která vás přesto bude držet v napětí a nenechá vám chvíli k odpočinku. Prozatím je její herní doba velice krátká, to se snad změní s příchodem DLC. Sem tam se nějaký mob někde zasekne, ale to je bug, který se spíš dá považovat za plus. Minecraft Dungeons si zahrají jak mladší, tak i starší hráči. Nejste obtěžování žádným složitým systémem craftingu ani nejste vystavováni ničemu, u čeho byste se museli hluboce zamýšlet.

V hlavě si tak říkám, jestli dám 7 nebo 8 bodů. Ale nebudu chodit okolo horké kaše. Vývojáři dodali to, co všichni očekávali, navíc se můžete o zážitek podělit se třemi dalšími hráči. Tak proto uděluji osmičku.