Jak roste popularita bojových sportů, šlo očekávat, že se velmi brzy dočkáme pokračování povedeného UFC 3. Jenže to jsme ještě nemohli tušit, jak málo odlišná hra bude od svého předchůdce. Abych uvedl věci co možná nejpřesněji, došlo k malému vylepšení, a dokonce odebrání UFC verze Ultimate Teamu, který z vás akorát tahal peníze, jenže za jakou cenu jsme se tohohle dočkali. Hra je téměř identická s předchozím dílem, běží pořád na starém Ignite enginu, prezentace hry byla šíleně osekaná, ale aby si EA zajistilo vysoký kapitál, tak během zápasů na vás vyskakují reklamy například na Amazon Prime. No… tohle bude hodně zajímavá recenze.

Nejdřív se ale pojďme podívat na pozitivní stránku věci. Tolik opěvovaná kariéra byla prohloubena a konečně zde najdeme alespoň průměrný příběh, který vás nějak upoutá. Nemusíte se věčnost snažit, abyste se vůbec dostali do UFC a máte svého vlastního trenéra. Ten neslouží jen jako jeden velký tutoriál, ale zároveň je vaším nejlepším přítelem. Díky tomu jste do příběhu o něco více vtaženi. Tvorba postavy zůstala naprosto stejná, akorát bylo přidáno pár kosmetických doplňků, abyste si více přizpůsobili vašeho zápasníka.

Za chválu stojí samotná zjednodušená hratelnost. Základní kombo útoky se mnohem lépe provádí a máte pocit, že doopravdy máte zápasníka pod kontrolou. Byla tím opuštěna částečná realističnost, ale čistě z důvodu lepšího ovládání. Nemusíte se bát, nikdo nebude spamovat v onlinu jedno tlačítko neustále dokola. Jen pokud se hrou začínáte, rychleji se do ní dostanete. Naštěstí v titulu pořád zůstává křivka, kdy se postupně budete učit nové taktiky, zlepšíte své reakce a naučit pokročilejší kombo útoky. Částečně byl vylepšen i souboj na zemi, konkrétně když dojde na škrcení, protože mini-hra s tím spojená je mnohem intuitivnější. Na druhou stranu byl zhoršen clinch. Zápasník vás mnohdy v clinchi neposlouchá a odezva je mnohem horší. Nejednou jsem tak hru rage quitnul a upřímně, nejsem jediný. Tohle je problém, který v sérii je od samotného začátku a tvůrci ho pořád nejsou schopni doladit.

Posledním pozitivem je vylepšený Knock Out, jde o režim, který je oproštěn od taktické části hry. Nově máte v módu životy stejně jako například v Tekken nebo Mortal Kombat. Nejen z toho důvodu byly přidány nové arény, které působí více streetově. Bohužel jsou jen dvě.

Největším problémem je ale samotná prezentace. V předchozím díle byly krásné kamerové záběry na ring holky i na samotné oslavy hráčů. Tyhle scény obsahovaly hned několik přestřihů, aby vše působilo více jako reálný zápas. Jenže zde nic takové nenajdete, vše je uděláno co možná nejvíc jednoduše a bez jakékoliv snahy. Bubeníci jen stojí a koukají, fanoušci mnohdy nic nedělají a do toho v UFC 4 máme reklamy. Během přestřihů můžeme vidět reklamu na druhou sérii The Boys a mnohé další streamovací služby. V nejnovější aktualizaci bylo tohle odstraněno, protože fanoušci naprosto zuřili. Přesto ale najdeme reklamu na seriál na některých stadionech a dole u časomíry. Je jen otázkou času, než se reklamy vrátí do hry, stejně jako u UFC 3.

I když se čtvrtý díl snažil mnohé věci vylepšit, hned několik jich bylo osekáno nebo zapomenutu. Do toho zde máme propady snímků na Xboxu One a bugy, kdy například zasáhnete někoho, i když stojíte půl metru od něj. Pokud tedy vlastníte třetí díl, nevidím jediný důvod, proč byste si měli koupit čtvrtý díl, který neprošel ani grafickým vylepšením.